• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400063022346
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

قدردانی از پیشکسوتان دفاع مقدس به اهدای لوح و آئین تجلیل محدود نشود

قدردانی از پیشکسوتان دفاع مقدس به اهدای لوح و آئین تجلیل محدود نشود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: قدردانی از رشادت پیشکسوتان دفاع مقدس نباید به آیین‌های تجلیل و اهدای لوح محدود شود، بلکه این قدردانی باید عملی باشد، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با تربیت نسل مجاهد و مقاوم و قرار گرفتن در مسیر صحیح که همان راه شهدا است، محقق می‌شود.

 به گزارش ایسنا، آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس امروز ۳۰ شهریورماه همزمان با سراسر کشور، با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، مسئولان استانی و مدیران و پیشکسوتان دفاع مقدس و با سخنرانی رئیس جمهور ایران به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن شهید آوینی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این آیین با اشاره به تقارن چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با ایام صفر و اربعین حسینی، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس هر افتخار و بالندگی که رزمندگان اسلام رقم زدند، به تاسی از رشادت‌های اباعبدالله(ع) و شهدای کربلا بود، بنابراین این مجاهدت‌ها و خاطرات جهت‌دهنده دفاع مقدس نباید از اذهان فراموش شوند.

وی با اشاره به آیه ۲۰۷ سوره مبارکه بقره، تصریح کرد: در این آیه شریفه خداوند قیمت انسان را بهشت می‌داند و اشاره دارد که انسان‌های مجاهد در راه خدا خود را جز به بهشت نفروختند و عمر و زندگی خود را فدا کردند تا رضای پروردگار را کسب کنند، این همان ویژگی مجاهدان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود که در عرصه مالی و جانی ایثار و مجاهدت به خرج دادند.

نکونام با اشاره به اینکه دفاع مقدس یکی از زیباترین و مهم‌ترین عرصه‌های عمر چهل‌ و چند ساله انقلاب اسلامی است، ادامه داد: ایستادگی، شهادت‌طلبی، بصیرت، ولایت‌مداری، ایثار و از جان گذشتگی از زیباترین مفاهیم دفاع مقدس هستند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در آیه ۲۰۰ همین سوره اشاره دارد که در برابر این مدافعان ناب و پاک اسلام کسانی قرار می‌گیرند که تنها به دنیا و زر و زیور و قدرت و مقام دل بستند و این دسته‌بندی قرآنی در همه برهه‌های زمانی از دفاع مقدس تا امروز وجود داشته و این فرایند همیشگی است.

وی افزود: در آیه ۲۰۴ همین سوره از منافقانی صحبت می‌شود که با سخنان خوب و زیبا مردم را فریب می‌دهند و خداوند را بر سخنانشان شاهد می‌گیرند حال آنکه این دسته افراد دشمنان سرسخت اسلام هستند و وقتی در مسئولیتی قرار گیرند کاری جز خیانت و تفرقه‌افکنی و فساد و لطمه به جامعه و کشور ندارند. نمونه‌هایی از این دست افراد در نظام اسلامی بر سر کار آمدند و تکرار و یادآوری آسیب‌ها و خسارات باعث می‌شود که اجازه ندهیم این تلخی‌ها دوباره تکرار شوند.

نکونام با تأکید بر اینکه همه ما باید یاری‌گر دولت باشیم، تصریح کرد: مطالبات از دولت باید واقع‌بینانه و معقول باشد، باید شرایط دولت را درک کنیم و از معنویت و شهادت‌طلبی رزمندگان درس بگیریم و راه آنان را پررنگ ادامه دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: قدردانی از رشادت رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس نباید به آیین‌های تجلیل و اهدای لوح محدود شود بلکه این قدردانی باید عملی باشد، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با تربیت نسل مجاهد و مقاوم و قرار گرفتن در مسیر صحیح که همان راه شهداست، محقق می‌شود.

تجلیل از ۲۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری

در ادامه این آیین جعفر مردانی- معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی، بیان کرد: نهضت عاشورا سراسر درس اخلاق و ایثار، شهادت و فداکاری بود که در دفاع مقدس نیز امت اسلامی حرکت خود را در راستای عاشورای حسینی انجام دادند و هفته دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران است.

وی با اشاره به همکاری نهادهای چهارمحال و بختیاری در برپایی آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان عرصه حماسه و جنگ همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: بنا بر تأکید امام خمینی(ره) مبنی بر توجه به پیشکسوتان دفاع مقدس، مشکلات امروز جامعه نباید باعث به فراموشی سپردن رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا و خانواده‌های آنان باشد، لذا تجلیل از ۲۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در راس برنامه‌های بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، در این آیین ضمن تجلیل و تکریم نمادین ۲۰ هزار پیشکسوت عرصه دفاع مقدس، از خانواده‌های شهدای شاخص چهارمحال و بختیاری با اهدای لوح سپاس قدردانی شد؛ همچنین رونمایی از ۲۷ عنوان کتاب و دیگر آثار فرهنگی دفاع مقدس استان از دیگر بخش‌های این آیین بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha