• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400072618474
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال حوزه مشاغل خانگی:

بازاریابی درست، نقطه قوت توسعه مشاغل خانگی است

بازاریابی درست، نقطه قوت توسعه مشاغل خانگی است

ایسنا/اصفهان به گفته یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان، بازاریابی درست، نقطه قوت توسعه مشاغل خانگی است و از سوی دیگر برای صادرات تولیدات این بخش باید به سلایق بازارهای هدف آگاه شویم.

مریم اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در چند سال گذشته با تخصص عروسک بافی در حوزه مشاغل خانگی مشغول به فعالیت هستم، اظهار کرد: در حال حاضر در یک گروه هشت نفری با تخصص بافت عروسک فعالیت دارم.

وی افزود: جزو اولین نفراتی است که در کشور بافت عروسک را با ماشین های بافتنی انجام می دهد و به دلیل تمیزی کار تا پیش از شیوع کرونا صادرات به کشورهای مختلف از جمله آلمان، کانادا، استرالیا و کشورهای عربی داشته است.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با اشاره به مشکلات توسعه مشاغل خانگی در استان، توضیح داد: به عنوان مثال افراد باسابقه در حوزه مشاغل خانگی امروز محلی برای آموزش هنرجویان ندارند و اگر بخواهیم در مرکزی فعالیت کنیم باید به صورت درصدی و شراکتی هزینه ها را تقسیم کنیم که در اصل صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه در عمل از مشاغل خانگی حمایتی نمی شود، اظهار کرد: کاغذبازی در حوزه مشاغل خانگی زیاد است  و بعضا به بهانه حمایت از این بخش و یا دادن تسهیلات، کاغذبازی زیادی می شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برای توسعه مشاغل خانگی داشتن سرمایه و به نوعی دریافت تسهیلات برای ادامه کار بسیار حایز اهمیت است، تصریح کرد: از سوی دیگر باید محلی برای فروش داشته باشیم و بازاریابی درست، نقطه قوت توسعه مشاغل خانگی است.

به گفته این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان، حوزه بازاریابی مقوله ای کاملا تخصصی است بنابراین افرادی باید در کنار تولیدکنندگان محصولات مشاغل خانگی باشند تا بتوانند در حوزه بازاریابی کمک کنند و بازارهای فروش را توسعه دهند.

وی گفت: افرادی که وارد حوزه مشاغل خانگی می شوند اگر محصولات و تولیدات آنها بازاری برای فروش نداشته باشد، در میانه راه متوقف و از این کار دست می کشند.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر فعالیت هایی همچون قلاب بافی و عروسک بافی در حوزه مشاغل خانگی قابلیت ارائه و توسعه دارد.

وی تاکید کرد: به طور قطع تولیدات مشاغل خانگی قابلیت عرضه در کل کشور و همچنین صادرات را دارد، اما باید نیازهای بازارهای هدف و سلیقه آنها مشخص شود و در اصل باید نسبت به سلایق بازارهای هدف آگاه شویم و بعد اقدام به صادرات کنیم.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان همچنین با ارزیابی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیز، معتقد است که این طرح بسیار خوبی برای توسعه مشاغل خانگی است و آموزش های آن می تواند توسعه این دسته مشاغل کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.