• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400080503197
  • خبرنگار : 50455

معاون سواد آموزی استان قم:

نظارت و ارزیابی دستگاه های اجرایی باعث شناسایی مشکلات می‌شود

نظارت و ارزیابی دستگاه های اجرایی باعث شناسایی مشکلات می‌شود

ایسنا/قم معاون سواد آموزی استان قم: نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باعث شناسایی مشکلات، چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف و در پیشرفت برنامه‌ها و رسیدن به اهداف و شناخت راه کارها موثر می باشد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه‌ای که با حضور کارشناسان سوادآموزی استان با موضوع بررسی برنامه‌ها و طرح‌های سوادآموزی در راستای بررسی شاخص‌های  ارزیابی عملکرد سوادآموزی در سال جاری برگزار شد گفت: جلب رضایت مراجعین و ادای حقوق آنان مهمترین خروجی ارزیابی ها باید باشد.

وی عنوان کرد: نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باعث شناسایی مشکلات، چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف و در پیشرفت برنامه‌ها و رسیدن به اهداف و شناخت راه کارها موثر می باشد.

قاسمی نیا خاطرنشان کرد: در سال جاری توسط سازمان نهضت سوادآموزی ۲۵ شاخص و ۴۴ محور اختصاصی برای ارزیابی عملکرد فعالیت های سوادآموزی تعیین و ابلاغ شده است.

 وی افزود: بهبود روش‌ها، کارایی و اثر بخشی و افزایش کیفیت و خدمات رسانی به موقع و سالم به مخاطبین در پرتو ارزیابی و نظارت حاصل می شود.

عضو شورای معاونین استان گفت: ارزیابی و پایش عملکرد حین اجرا و پس از انجام هر شاخص می‌تواند در پویایی و تداوم حیات سیستم و موفقیت مدیریت دستگاه کمک کند.

قاسمی نیا ادامه داد: انتظار است تا کارشناسان و اعضای معاونت سوادآموزی در تهیه و تدوین و ارسال به موقع  مستندات به سازمان نهضت سوادآموزی و تعامل مستمر با واحدهای تخصصی اقدامات لازم را انجام دهند و نیز ارتباطات درون و برون دستگاهی نقش کاربردی و پیش برنده در رضایتمندی در برنامه‌ها و فعالیت‌های سوادآموزی و هم چنین کسب نتایج مثبت ارزیابی عملکرد دارد.

معاون سوادآموزی استان گفت: در سال جاری توسط سازمان نهضت سوادآموزی ۲۵ شاخص و ۴۴ محور اختصاصی برای ارزیابی عملکرد فعالیت های سوادآموزی تعیین و ابلاغ شده است.

قاسمی نیا در پایان عناوین شاخص‌های سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، ارزیابی و پاسخگویی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، مسئولیت پذیری، توزیع اقلام، تحقق اهداف کمی، مشارکت‌های بین بخشی، کمیت و کیفیت مراکز یادگیری محلی، طرح‌ها و برنامه‌های مکمل سوادآموزی، سوادآموزی مدرسه محور، برنامه عملیاتی، هزینه کرد منابع، صیانت از اعتبارات، شورای پشتیبانی سوادآموزی، طرح شتاب بخشی، سامانه سوادآموزی، پالایش اسمی، کیفیت بخشی، خلاقیت و ابتکارات، نظارت و ارزشیابی، تهیه و تولید محتوای آموزشی مکتوب و غیر حضوری اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.