• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400082620484
  • خبرنگار : 30054

سفر خود را عقب بیندازید! مشهد چهارشنبه برفی می شود

سفر خود را عقب بیندازید! مشهد چهارشنبه برفی می شود

جدیدترین گزارشات آب و هوایی از سازمان هواشناسی کشور، خبر از کاهش دما همراه با بارش برف در استان خراسان رضوی می دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام رسپینا، در این خصوص، زهرا آهنگرزاده، کارشناس هواشناسی در گفت و گویی عنوان می کند: «از فردا، استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار قرار می‌گیرد و شاهد افزایش شدت وزش باد و ابرناکی و همچنین کاهش دما در استان خواهیم بود. علاوه بر این وزش باد در نواحی شرقی استان شدید و همراه با گردوخاک خواهد بود.»

وی افزود: «به تدریج از ساعات بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۵ آبان، از نواحی شمال و شمال غربی استان بارش‌ها به صورت باران آغاز شده و با گسترش این سامانه شاهد کاهش قابل ملاحظه دما خواهیم بود. از اوایل وقت چهارشنبه هم بارش‌ها به صورت برف خواهد بود که در ارتفاعات همراه با کولاک، تشکیل مه و کاهش دید است. این هوای سرد تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد.»
آهنگرزاده در خصوص وضعیت جوی مشهد نیز تصریح کرد: «در مشهد نیز از اوایل فردا شب بارش‌ها به صورت باران آغاز می‌شود و صبح چهارشنبه بارش‌ها به صورت برف خواهد بود. »
این در حالی است که به مناسبت ولادت امام حسن عسگری در هفته جاری، مسافرانی که به صورت شخصی و یا با رزرو تور مشهد به این شهر سفر کرده بودند، ممکن است با زنگ خطر لغو پروازها و مسدودشدن جاده های ورودی و خروجی مشهد مواجه شوند. لذا توصیه می شود در این خصوص طی هفته جاری و آینده از سفرهای غیرضروری به استان خراسان رضوی و شهر مشهد، پرهیز شود.
آهنگرزاده هم چنین در خصوص احتمال وقوع سیل در برخی از رودخانه های استان، افزود: «شهروندان باید در روزهای پیش رو از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و راجع به مدیریت در مصرف منابع انرژی اقدام کنند. کشاورزان نیز درباره تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.»

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha