• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400091612168
  • منبع : نمایندگی سمنان

وعده تامین زمین برای ساخت مسکن روستایی

وعده تامین زمین برای ساخت مسکن روستایی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان وعده داد: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن روستایی برای هر روستایی که بخواهد به روستا برگردد را تامین کند.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در بازدید از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و نشست با مدیرکل و شورای معاونین این مجموعه، اظهار کرد: بسترسازی و کمک به تولید ثروت در روستا می‌تواند به مهاجرت معکوس در روستاها بیانجامد.

وی با اشاره به رسالت ها و ماموریت های بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیاز است تا در بحث تامین زمین و اجرای طرح جهش تولید مسکن و احداث مسکن روستائیان، تلاش ویژه ای داشته باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جزء نهادهای انقلابی است که حضرت امام راحل برای آن ارزش خاصی قائل بودند، گفت: یکی از اهداف اصلی این بنیاد، ساخت مسکن برای محرومین است که ضرورت دارد در این مسیر اهتمام جدی داشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر اجرا و بازنگری طرح‌های هادی، بازسازی و بهسازی روستاها و خدمت‌رسانی به روستائیان در بحث حوادث در روستاها، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.
هاشمی افزود: بحث اجرای طرح جهش تولید مسکن از دیگر وظایف ذاتی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان باید در این خصوص اهتمام ویژه ای در حوزه ساخت مسکن برای روستاییان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: هیچ متقاضی مسکنی که شرایط اخذ مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن را در استان سمنان دارد، نباید از این طرح جا بماند و با دغدغه‌ای روبرو باشد.
استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه تامین زمین و ساخت مسکن در حسین آباد کالپوش خوب عمل شده است، اضافه کرد: بحث فاضلاب شهرک جدید کالپوش نیز از دیگر مباحثی است که بسیار مهم است و با توجه به نزدیکی به فصل سرما، پیگیری ها در این خصوص نیز انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: در بحث تخصیص قیر رایگان با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی صورت گرفته و بحث آسفالت در روستاها نیز به خوبی در حال انجام است.
هاشمی با بیان اینکه ما زمین را برای افرادی که به معنای واقعی قصد سکونت در روستاها را دارند تامین می‌کنیم، تصریح کرد: خوش نشینی در روستاها امروز به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اجازه این امر را نخواهیم داد؛ ما در تلاشیم با اقدامات مطلوب به سمت مهاجرت معکوس واقعی و تولید ثروت در روستاها گام برداریم.
وی تاکید کرد: ما در حوزه توسعه استان و توزیع اعتبارات، منطقه‌ای فکر نمی کنیم بلکه با تفکر منطقی به سمت توسعه متوازن و همه‌جانبه تمام استان گام برمی داریم.
استاندار سمنان گف: مسکن روستائیان به علت نبود زمین در روستاها نباید تحت الشعاع قرار بگیرد، این مهم باعث تخلیه روستاها و مهاجرت به شهر و حاشیه نشینی خواهد شد که معضلات بعدی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha