• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400091612530
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

وجود گاردریل ناایمن یکی از دلایل حادثه رانندگی در محور کاشان - قم

وجود گاردریل ناایمن یکی از دلایل حادثه رانندگی در محور کاشان - قم

ایسنا/اصفهان رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، وجود گارد ریل نا ایمن در محور کاشان – قم را یکی از علت های وقوع حادثه برخورد تریلر با اتوبوس مسافربری که منجر به ۸ کشته و ۱۶ مصدوم شد عنوان کرد.

سرهنگ اصغر زارع با اعلام این خبر، اظهار کرد: ساعت ۳و ۲۵ دقیقه بامداد امروز یک دستگاه خودروی تریلر حین تردد در جاده کاشان - قم از مسیر خود منحرف و به لاین مخالف رفته و با یک دستگاه اتوبوس مسافربری که با ۲۱ مسافر از دهدشت استان کهکیلویه و بویر احمد به سمت تهران در حرکت بود برخورد می کند.

وی افزود: در این حادثه بر اثر شدت برخورد یک نفر از سرنشینان تریلر و ۷ نفر از سرنشینان اتوبوس مسافربری در صحنه تصادف جان باخته و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند که ۱۱ نفر از این افراد بستری شده و ۵ نفر نیز مصدومیت آنها سطحی بوده است.

نقش گاردریل نا ایمن در وقوع و شدت حادثه امروز 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان این پلیس علت اصلی حادثه را ناتوانی راننده تریلر در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی تشخیص دادند، اظهار کرد: البته باید این موضوع را نیز مورد تاکید قرار دهم که گاردریل وسط جاده هم مقاومت لازم را نداشته و بنابراین گاردریل نا ایمن هم در وقوع و شدت حادثه نقش داشته است که سهم تقصیر سازمان مربوطه توسط کارشناسان لحاظ خواهد شد.

جان باختن ۳۸ نفر در محور کاشان _اصفهان  و "کاشان _ قم" 

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان، وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ با احتساب جان باختگان حادثه امروز، ۳۸ نفر از هموطنان ما بر اثر حوادث رانندگ در محور "کاشان_ اصفهان" و "کاشان _ قم" جان خود را از دست داده و ۲۱۹ نفر نیز مجروح شدند.

لزوم اصلاح سریع روکش آسفالت جاده و تعویض گاردریل ها 

زارع با بیان اینکه محور کاشان _ اصفهان و کاشان _ قم حدوداً ۲۶۴ کیلومتر است به وجود روکش آسفالت نامناسب و گاردریل های نا ایمن اشاره کرد و گفت: درخواست ما از اداره راه و شهرسازی این است که هرچه سریع تر نسبت به اصلاح روکش آسفالت و همچنین جمع آوری گاردریل های این محور و جایگزین کردن آنها با نیوجرسی های مفصل دار اقدام کنند تا حتی اگر خودرویی براثر خواب آلودگی راننده منحرف شد وارد لاین مخالف جاده نشود.

نقش خودروهای مقاوم و راه های ایمن در کاهش تلفات انسانی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهند عامل انسانی در ۷۰ درصد از حوادث رانندگی نقش دارند افزود : هرچند که پلیس طی سالیان اخیر با فرهنگ سازی و اجرای طرح ها و برنامه های آموزشی گسترده توانسته جلوی جان باختن تعداد زیادی از هموطنان را در حوادث رانندگی بگیرد، اما باید به این موضوع توجه کرد که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است و اگر خودروهای مقاوم ساخته شوند و به ایمن سازی راه ها نیز توجه بیشتری شود با وجود خطای انسانی شاهد تلفات کمتری در تصادفات خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.