• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400093023364
  • خبرنگار : 50165

یک مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد

پیش‌بینی رشد ۷۶ درصدی درآمدهای عمومی برای زنجان

پیش‌بینی رشد ۷۶ درصدی درآمدهای عمومی برای زنجان

ایسنا/زنجان معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در لایحه بودجه سال آینده درآمد عمومی استان ۵۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به قانون بودجه امسال ۷۶.۱۷ درصد رشد دارد.

احمد خداوردی شامگاه دیروز (۲۹ آذرماه) در نشست خبری در تشریح لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: بودجه کل کشور در سال آینده ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان است که ۱۵۰۵ هزار میلیارد تومان آن بودجه عمومی دولت و بودجه شرکت‌های دولتی نیز ۲۲۳۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: درآمد عمومی کشور در سال آینده ۶۶۴ هزار میلیارد تومان و هزینه‌های این بخش ۹۶۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۳۰۱ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در این بخش، مستتر است که البته کسری بودجه کشور در سال‌جاری ۶۴۶ هزار میلیارد تومان بود و این مهم نشان می‌دهد که کسری بودجه در سال آینده کاهش یافته است.

این مسئول ادامه داد: میزان واگذاری و هزینه‌های این بخش در بودجه سال آینده کشور به ترتیب ۴۰۸ هزار میلیارد تومان و ۲۵۱ هزار میلیارد تومان است، گفت: تراز مالی این بخش ۱۵۷ هزار میلیارد تومان است، در حالی که این تراز در بودجه امسال ۲۱۹ هزار میلیارد بود و این کاهش هزینه، یکی از نکات مثبت لایحه بودجه سال آینده است.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، تصریح کرد: منابع عمومی دولت، درآمدها و واگذاری‌های دولت در لایحه بودجه سال آینده به ترتیب ۷، ۴۶ و ۳ درصد افزایش یافته، در حالی که میزان استقراض از بانک مرکزی در این لایحه ۳۰ درصد کاهش دارد که این‌ موارد نیز جزو نقاط قوت لایحه است.

خداوردی یادآور شد: روند افزایش درآمدهای مالیاتی نیز جزو اصلاح ساختار و نکات مثبت لایحه بودجه سال آینده است که از ۵.۴ درصد به ۶.۷ درصد رسیده است که این میزان در کشورهای پیشرفته ۱۲ درصد است. در بخش هزینه‌ای، اعتبارات استانی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ۲۷.۹ هزار میلیارد تومان و تملک دارایی سرمایه‌ای ۷۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و اعتبارات ارتقای شاخص‌ها و رشد اقتصادی هزینه‌ای نیز ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۵۷.۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که رشد ۳۰۰ درصدی دارد و سرجمع اعتبارات استانی لایحه بودجه سال آینده ۲۰۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت، عنوان کرد: افزایش ناخالص حقوق به صورت پلکانی معکوس از ۵ تا ۲۹ درصد بوده و حداقل مبلغ مندرج در احکام کارگزینی با ۲۹ درصد رشد از ۳۵ میلیون ریال به ۴۵ میلیون ریال افزایش می‌یابد و ۱۷۰۰ امتیاز در احکام کارگزینی همه کارکنان اضافه می‌شود که معادل مبلغ ثابت ۵۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان است. البته حقوق افرادی که از متوسط حقوق کمتر می‌گیرند، از حقوق افرادی که متوسط بیشتر می‌گیرند، بیشتر رشد داشته و فاصله حقوق‌ها کمتر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به درآمدهای عمومی در نظر گرفته شده برای استان زنجان، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده، درآمد عمومی استان ۵۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۱.۳۸ سهم درآمدهای عمومی استان‌ها را شامل می‌شود و این مهم نسبت به قانون بودجه سال‌جاری ۷۶.۱۷ درصد رشد دارد و این در حالی است که درآمد عمومی پیش‌بینی شده برای استان زنجان بر حسب سهم در رتبه ۱۵ و به لحاظ درصد رشد در رتبه ۱۷ در بین استان‌ها قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha