• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400102821050
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرانه مطالعه در باسوادترین استان کشور کمتر از میانگین کشوری‌ست!

سرانه مطالعه در باسوادترین استان کشور کمتر از میانگین کشوری‌ست!

ایسنا/سمنان با وجود اینکه استان سمنان از نظر شاخص باسوادی در صدر استان‌های کشور قرار دارد اما سرانه مطالعه در این استان پایین‌تر از میانگین کشوری‌ست.

سیدمحمدرضا هاشمی در سومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اظهار کرد: سرانه مطالعه استان سمنان پایین‌تر از میانگین کشوری است و این درحالی‌ست که درصد باسوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است .

استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: باید به صورت ویژه اقدامات مناسبی در راستای بهبود این سرانه در دستور کار مسوولان مرتبط با این مهم قرار گیرد.

 وی از مسوولان این استان خواست: دسترسی عموم مردم استان به کتاب در راستای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی، با اقدامات مناسب و مطلوب تسهیل شود.

استاندار سمنان افزود: باید دسترسی مردم به کتاب در ادارات، اماکن عمومی، مراکز خرید، مطب پزشکان و سایر اماکن پرتردد باید تسهیل شده و از پتانسیل دهیاری‌ها نیز برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای فاقد کتابخانه استفاده شود تا شاهد ارتقاء سرانه مطالعه در استان باشیم

هاشمی تاکید کرد:  کتاب‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد و مازاد بوده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد شناسایی و احصاء و به کتابخانه های عمومی سطح استان اهدا شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بر لزوم دسترسی همه اقشار به کالای فرهنگی کتاب تاکید و تصریح کرد: کتابخانه سیار نیز از دیگر موارد لازم در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا مناطقی که از کتابخانه عمومی بی‌نصیب هستند، به کتاب دسترسی آسان پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های دولتی، مشارکتی و خودگردان استان شناسایی و لیست این کتابخانه‌ها برای استفاده عموم مردم و در راستای تسهیل دسترسی عموم مردم به کتاب، اطلاع‌رسانی شود.

استاندار سمنان بر ضرورت پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها تاکید و اظهار کرد: نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌های عمومی استان از شهرداری‌ها باید محقق شود و شهرداری‌ها مکلف هستند تا این مهم را پرداخت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha