• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120402805
  • خبرنگار : 71434

ترامپ: اقدام پوتین هوشمندانه بود/باید منتظر اقدام شی در تایوان باشیم/من بودم کاری نمی‌کردند

ترامپ: اقدام پوتین هوشمندانه بود/باید منتظر اقدام شی در تایوان باشیم/من بودم کاری نمی‌کردند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی طلب در شرق اوکراین توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تمجید و آن را اقدامی "هوشمندانه و از سر نبوغ" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، این اظهارات ترامپ در مصاحبه‌ای رادیویی در پاسخ به این سوال که "نظرش درباره به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک توسط پوتین چیست" ایراد شد.

ترامپ گفت که "این کار از نبوغ پوتین است" و افزود: "پوتین استقلال منطقه بزرگی از اوکراین را اعلام می کند، این فوق‌العاده است."

ترامپ گفت که تاکتیک‌های پوتین «هوشمندانه» است و ایالات متحده می‌تواند چنین تاکتیک‌هایی را در مرز خود با مکزیک اعمال کند.

ترامپ از نحوه مدیریت بحران اوکراین توسط جو بایدن انتقاد کرد و روابط قوی خود با پوتین را یادآور شد و تاکید کرد که رهبر کرملین هرگز در دولت او چنین رفتاری نمی‌کرد.

وی گفت: «اگر بحران به درستی مدیریت می شد، دلیلی برای آنچه در حال حاضر در اوکراین اتفاق می افتد وجود نداشت. من ولادیمیر پوتین را به خوبی می شناسم و او هرگز در دولت ترامپ کاری را که اکنون انجام می‌دهد، انجام نمی‌داد.غیر ممکن است!"

نزدیکی ترامپ و پوتین در دوره دولت قبلی جمهوری خواه مورد انتقاد شدید اپوزیسیون دموکرات قرار گرفته بود.

وی همچنین مدعی شد که چین بعدی خواهد بود که به تایوان حمله کند، چرا که با تهاجم ولادیمیر پوتین به اوکراین به دلیل رهبری بی‌معنای جو بایدن جرأت یافته است.

ترامپ افزود: این اقدام پوتین، رئیس جمهور چین، شی جینپینگ را جسور  کرده است. چین بعدی خواهد بود. آنها منتظر پایان المپیک بودند. حالا المپیک به پایان رسید؛ به کرنومتر خود نگاه کنید. به نظر من آنها مثل دو قلوها هستند، یکی از آنها هم اتفاقا تایوان را می‌خواهد .

او گفت: اگر من بودم شی و پوتین این کار را نمی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۰۹:۱۶

خاک به تو سرت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۲۳:۳۷

دقیقاتندروهای داخلی مثل زیباکلام. حجاریان. خاتمی و.. اینا تندروهستن ک کشور رابه اشوب کشیدن اگه دلشون بحالت ملت وکشورمیسوخت وبفکرابادانی کشوربودن 8ماه کشوررا فلج نمیکردن. و8سال دولت روحانی سراسرفتنه و.. تندروهاخدا خاست ملت کنارشون بزنن برای همیشه نوکران غرب البته

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۰۹:۴۹

جالبه تندرو های داخلی چقدر شبیه ترامپ هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۳:۲۴

بعضی هاشون بدتر از ترامپ هستند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۰۹:۵۹

زنده باد ترامپ شجاع!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۰:۰۹

احمدی نژاد آمریکایی تو، البته از نوع معقول اش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۱:۵۹

ای برو جمع کن بابا مردی! فقط بلد بودی مارو تحریم کنی دهن مارو سرویس کنی! برو به سطل زباله

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۲:۳۷

احمق درجه یک قلدر و قماربازی مثل تو که هرگز اسلاف قبل از تو که باید یکی یکی آنها را بشماری تا به جوبایدن برسی خیلی وقت است که نمیتوانند هیچ غلطی بکنند و داعیه رهبری جهان را داشته باشند......و این یعنی نظریه ی اثبات شده ی امام خمینی رحمت الله علیه و امام خامنه ای از زمان جیمی کارتر.....تا جوبایدن است یک نمونه برای درک احمقی مثل تو حمله به کنگره در 6ژانویه است تا کمی مغزت فعال شود البته اگر عقلی داشته باشی آمریکا رو به افول است آن هم در تمام عرصه های جهانی............

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۳:۳۹

ترامپ کله شق بود پوتین ازش می ترسید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۶:۴۳

پوتین از هیشکی ترس ندارع چرا فکر کردی روسیه از درگیری با کسی بترسه ی تحقیق کنی متوجه میشی بهترین جنگندهای دنیا رو داره بهترین موشک های مافوق صوت رو داره برو سرچ کن موشک شیطان یا قیامت قدرت تخریبشم ببین یدونش کشوری مثل انگلیس رو محو می‌کنه بهترین سامانه های دفاع موشکی داره کشورشونم ک دوبرابر کشور ما وسعت داره شما جای پوتین باشی می‌ترسی یجاهایی سعی میکنن از جنگ دوری کنند دلیلش ترس نیست تو جنگ پیروزی نیست دو طرف داغون میشن فقط نمیخوان وارد جنگ بیهوده بشن ..مثلا ما رو ببین اسرائیل تهدیدمون می‌کنه آذربایجان جلومون وایساد خنده داره ..کل ناتو با اینکه روسیه وارد اوکراین شد وجود نکردن تهدید نظامی کنن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۳:۵۴

یک کلمه از مادر عروس، تو رو سنن احمق

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۶:۱۹

درست میگه چون دست خودش:و پوتین تو یک کاسه بود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۶:۵۸

چطوری ترامپ 🙃🙃 خودتم بودی هیچی نکردی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۷:۳۵

پوتین کار خودش سخت تر کرد حالا به بهانه حمایت از اوکراین ناتو و آمریکا بیخ گوش روسیه میاند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۲۱:۳۸

ترامپ هم مثل احمدی نژاد شده ،تو بودی هیچ غلطی نکردی دگه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۲۳:۲۶

لعنت خدا بر تو واربابان شیطانت لبیک یا خامنه‌ای درود برشهدا اسلام و شهید حاج قاسم خونش توپرت کرد درضباله دان تاریخ وگرفتن کنگره لعنت برتو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۲۰:۲۴

یه فرصت پیدا کردی چهار تا شعار بدی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۰:۳۵

از سر ترس امتیاز نفت ایران را به پوتین دادی در زمان تو پوتین کلی درآمد داشت در اصل به پوتین حق تلسکوپ میدادی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۶:۳۶

ترامپ مرد درجه یک آمریکا، زنده‌باد ، کلا در طول تاریخ آمریکا هربار دموکراتهای کثیف بازی رو در دست گرفتن برای جهان چیزی جز خونریزی و جنگ ارمغان نیاوردن،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۰:۲۴

اگه ترامپ بود پوتین جرات این کارا نداشت چون میدونست ترامپ دیوونست و هر کاری میکنه . صبر کرد تا نوبت خماری بایدن برسه .