• شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120705084
  • خبرنگار : 71477

فرمانده ارتش آلمان: سال‌ها ‌توجهی به آماده‌سازی ارتش نشده است

فرمانده ارتش آلمان: سال‌ها ‌توجهی به آماده‌سازی ارتش نشده است

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، فرمانده ارتش آلمان نارضایتی خود را نسبت به "بی‌توجهی طولانی مدت به آمادگی" ارتش کشورش ابراز کرده و تاکید داشت که ارتش آلمان در وضعیت بدی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای روسیه روز پنجشنبه از راه‌های زمینی، هوایی و دریایی به اوکراین حمله کردند و غرب نسبت به "بزرگ‌ترین حمله یک کشور علیه کشوری دیگر در اروپا" از زمان جنگ جهانی دوم ابراز نگرانی کرده است.

ژنرال آلفونس مایس، فرمانده ارتش آلمان در پیامی در لینکدین گفت: در چهل و یکمین سال از خدمتم در دوران صلح، فکر نمی‌کردم که جنگ را تجربه کنم. ارتش آلمان که افتخار فرماندهی آن را دارم تقریبا با دستانی خالی در آنجا ایستاده است. گزینه‌هایی که ما می توانیم به دولت در حمایت از این ائتلاف پیشنهاد دهیم، بسیار محدود هستند.

مفسران در لینکدین، ژنرال مایس را به خاطر اظهارات "کاملا صادقانه‌اش" تحسین کرده و بسیاری از آنها از انتقادات صریح وی از دولت‌های محافظه‌کار آلمان که به خاطر عدم اجرای اهداف ناتو در زمینه بودجه نظامی مقصر شناخته شده‌اند، حمایت کردند.

آلمان در ژانویه سال جاری میلادی پیشنهاد داد که ۵۰۰۰ کلاه خود نظامی به اوکراین بدهد تا بتواند در صورت حمله از آنها استفاده کند؛ پیشنهادی که از سوی "ویتالی کلیچکو" قهرمان سابق بوکس سنگین و شهردار کی‌یف به عنوان یک "شوخی" رد شد.

ژنرال مایس گفت: همه ما می‌دانستیم رخ می‌دهد، اما پس از الحاق کریمه نتوانستیم با استدلال‌هایمان عواقب آن را به خوبی نشان دهیم. این اصلا حس خوبی نمی‌دهد. این مساله مرا به شدت آزرده خاطر کرده است.

وی افزود:‌ تاکنون قلمرو ناتو مورد تهدید مستقیم قرار نگرفته بود. اما شرکای آلمان در شرق اروپا دائما افزایش فشارها را احساس می‌کردند. اگر اکنون موقعش نیست پس چه زمانی باید ماموریت افغانستان و تجهیزاتی را که در آنجا باقی گذاشتیم به صورت ساختاری پشت سر بگذاریم و وضعیت‌مان را اصلاح کنیم؟ اگر این کار را نکنیم قادر نخواهیم بود به صورت موفقیت‌آمیز وظیفه و تعهدات اساسی‌مان را در قبال این ائتلاف انجام دهیم.

نیروهای آلمانی پس از پایان جنگ سرد به شدت کاهش یافتند و بعدها عمدتا برای ماموریت‌هایی چون افغانستان آموزش دیدند؛ جایی که در آن دشمن از نظر برخورداری از تجهیزات ضعیف بود و یک نیروی مسلح با برخورداری از تسلیحات مدرن محسوب نمی‌شد.

این در حالی است که سخنگوی ارتش آلمان از اظهارنظر درباره انتقادات ژنرال مایس امتناع کرده و گفت: ما در حال حاضر چیزی برای اضافه کردن به این اظهارات فرمانده ارتشمان نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۱:۲۵

آلمان که یکی از بزرگترین صادر کننده های اسلحه است! دارند بهانه میارن که مثلا پیش تاریخ رو سفید بشن؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۴:۰۹

پس اینهمه ارسال تسلیحات برای گاوهای شیرده چگونه و از کجا بود؟! چیزی را که خود نداشتید چگونه برای جنگ افروزی علیه دیگران می فروختید و ارسال میکردید؟ مگر داریم؟!! مگر میشود؟!! ائتلاف عربی به چه کسانی تکیه دارد؟! دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟!