• شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120705659
  • خبرنگار : 71145

موافقت زلنسکی با پیشنهاد علی‌اف و اردوغان درباره مذاکره با روسیه/ سایت رسمی کرملین از کار افتاد

موافقت زلنسکی با پیشنهاد علی‌اف و اردوغان درباره مذاکره با روسیه/ سایت رسمی کرملین از کار افتاد

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: مردم ما آماده دفاع از اوکراین هستند تا سناریوی اشغال را ساقط کنند، ما با تمام توان برای آزادسازی کشور خواهیم جنگید. خبرگزاری رویترز گزارش داد وبسایت رسمی کرملین کاخ ریاست‌جمهوری روسیه مختل شد.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در فایل تصویری جدیدی گفت، از دوستم رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه به خاطر حمایتش تشکر می‌کنم و ما توافق کردیم کشتی‌های روسیه نباید به دریای سیاه راه یابند.

او ادامه داد: دو رئیس‌جمهوری ترکیه و آذربایجان پیشنهاد برگزاری نشست با روسیه را دادند و من موافقت کردم.

افزایش فشارها بر آلمان؛ زلنسکی: شجاعت داشته باشید

به نقل از یورونیوز، فشارها بر دولت آلمان همزمان با ادامه نبرد در خیابان‌های کی‌یف برای موافقت با قطع دسترسی روسیه به سامانه بانکی سوئیفت افزایش یافته است.

در حالی که به نظر می‌رسد همه اعضای اتحادیه اروپا به استثنای آلمان با قطع دسترسی روسیه به سوئیفت موافقت کرده‌اند ولودیمیر زلنسکی از برلین خواست در برابر روسیه «شجاعت» نشان دهد.

این در حالی است که نخست‌وزیر لهستان ساعاتی پیش از «خودخواهی» آلمان در این «لحظه تاریخی» انتقاد کرد.

آلمان که بیش از نیمی از گاز مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کند نگران است تا با قطع دسترسی مسکو به سوئیفت نتواند هزینه گاز و ذغال سنگ خود را به مسکو پرداخت کند؛ امری که می‌تواند منجر به قطع واردات گاز و ذغال سنگ از روسیه شود.

زلنسکی خطاب به نخست‌وزیر هند: بیش از ۱۰۰ هزار اشغالگر در کشورم هستند

ولودیمیر زلنسکی به دنبال رای ممتنع هند در جلسه شورای امنیت با نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور تلفنی گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین در صفحه توئیتر خود نوشت که در این مکالمه تلفنی خواستار«حمایت سیاسی» دهلی نو از کشورش شده است. وی افزود که خطاب به نخست‌وزیر هند گفته است که «بیش از ۱۰۰ هزار نفر» کشورش را «اشغال» کرده‌اند. 

هند روز جمعه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل به همراه امارات عربی متحده و چین به قطعنامه پیشنهادی علیه روسیه رای ممتنع داد. این قطعنامه از سوی روسیه وتو شد. 

از طرف دیگر،‌ رویترز گزارش می‌دهد، سایت رسمی کرملین از کار افتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۲۲:۱۹

زنده باد زلنسکی زنده باد ملت اکراین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۲

فکر میکنی رییس جمهور های ما چکاره ان اول فکر کن بعد حرف بزن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۲۱

خدا پشت و پناه همه ی بی پناهان باشه .. آمین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۷:۴۴

بله و این یهودی صهیونیست( زلنسکی )با انقلاب رنگی دست‌پخت آمریکا به قدرت رسید و مردم اوکراین که تحت تاثیر فریبکاری آمریکا و اتحادیه اروپا زلنسکی رو انتخاب کردند حالا باید بچشند. البته در قرآن جان همه انسان‌ها محترم هست اما لطفا تحقیق کنید صهیونیست ها در عید پوریم چه ها که نمی کنند!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۰۱:۲۷

کشوری که کمدین رءیس جمهورش باشه نه یه ساست مدار آخر عاقبت بهتر از این نداره تمام کشور با اون قیافه مسخرش نابود کرد با طناب پوسیده امریکا رفت تو چاه سیاست کار هر کسی نیست احمق جان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۳۹

از پنجم ابتدایی که بهتره یا از اون رضا پالان وه ۲۴ ساعت طول نکشید کشور تسلیم روسها شد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۴۸

از ظالم حمایت نکنید، ما خودمون تجربه هشت سال جنگ نابرابر با عراق و روسیه رو داشتیم، چرا از ظالم حمایت میکنید، روس ها به کشور بی دفاع اکراین حمله کرده اند، شما برای یک دیکتاتور کمونیست که به هیچ اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیست، کف و سوت میزنید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۰۲:۲۰

امیدوارم کل روسیه از کار بیفته متجاوز پوتین اینشالله ذلیل بشه وگورشو بکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۰۴:۳۶

خوب روسیه حرف زورمی زنه اوکراین کشوری مستقل زیرنظرسازمان ملل است حق طبیعی دارددرهرسازمان یاارگان بین المللی عضوشودیانشودمگرروسیه ازاکراین کسب تکلیف می کند که اوکراین هم بکندمگرایران درسوریه عراق یمن پایگاه نظامی داردمگربه خواست این کشورها می باشدهرکشوری منافع خودش را نگاه می کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۰۶:۳۶

روسیه مرگت فرا رسیده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۰۹:۳۰

دعوا هنگامی شروع میشود که 2طرف سخنان یکدیگر را متوجه نمیشوند و نیمفهمند باز دیر نشده برای جلوگیری از خونریزی هر چه بیشتر بهترین راه مذاکره است.......

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۰۹

درود بر رجب طیب عزیز. واقعا ممنونم بابت اینکه طرفدار اوکراین و حق شدی. بستن شجاعانه تنگه داردانل برروی کشتیهای روسیه متجاوز واقعا دلم رو خوشحال کرد. یاشاسین انسانیت و حق و تورک

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۱۴

رجب یکی به میخ میزنه یکی به نعل ، آخرش معلوم نمیشه طرفه کیه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۴۴

گفتن حرف حق شجاعت میخواد زنده باد تمام کسانی که اشغال اوکراین را محکوم کردن ننگ بر متجاوز رجب مردی است که سالهاست در برابر پوتین ایستاده و باز هم در جای درستی ایستاده این جنگ روسیه را منزوی می‌کنه از همان اول حمله به اوکراین بازنده اصلی پوتینه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۰:۵۳

درود تورک تورک باغیرت و نترس یاشاسین تورک لار

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۳:۵۱

درودبر مردم مظلوم یمن بیش از هفت سال است در مقابل بیش از بیست کشور شجاعانه ایستاده اند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۴۸

زنده باد اردوغان وحقانیت ترک‌ها در طول تاریخ همیشه طرفدار مظلومان بوده اند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۳۹

از زمان استقلال کشورهای مشترک المنافع چندین کودتای مخملی وهمچنین تاسیس پایگاههای آمریکائی درآن کشورها بوجود آمده .کاش رئیس جمهور اکراین استقلال فکری داشت وآمریکا وایادی صهیونیسم و ناتو را نمی پذیرفت وجنگی هم اتفاق نمی افتاد وانسانهای بی گناه هم کشته نمی شدند .سر سپردگی رئیس جمهوری اکراین به آمریکا وغرب باعث جنگ وخونریزی ملت و ویرانی کشورش شد .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۳۹

پوتین و اذنابش در سایر جاها قطعا محکوم به فنا هستند و پیروزی از آن مردم است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۳۵

امریکا جنگ راه می اندازه نفهمی مثه اردوخان حمایت می کنه اروپاهم داره موش و گربه بازی می کنه ایرانم به اجبار طرفداری می کنه این وسط خون مردم بیگناه اکراین به زمین ریخته می شه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۶:۵۷

بازم خوش به غیرت اردوغان کل دونیا ترسیده فقط ترکیه کار درست رو داره میکنه و به داد اوکراین رسیده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۷:۴۷

اردوغان ثابت کرد جسارت مواجهه با ابر قدرت جهانی مثل روسیه را دارد.بستن تنگه و جلوگیری از ورود نیروی دریایی روسیه به دریای سیاه و ارسال کمک نظامی مثل پهباد بایراکتار کمک کوچکی نیست .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۵:۱۹

حمله روسیه به اوکراین کار کاملا درسته شما که از اوکراین حمایت میکنید من طرفدار روسیه نیستم اما غربی ها درواقع دارن به وسیله اوکراین روسیه رو به چالش می‌کشند همون‌طور که به وسیله داعش در عراق و سوریه ایران رو به چالش کشیدن وما مجبور شدیم برای دفاع از مردم مون وارد خاک دیگران بشیم مگه اوکراین طرف غرب نیست چرا شما حمایتش می کنید شما هم حرف غربی ها رو میزنید پی وقتی آمریکا به عراق و افغانستان تجاوز کرد چنین موضعی نگرفتن پس چرا آمریکا اینطور تحریم نشد پس مردم بیگناه یمن چه که هزار برابر اوکراین کشته دادن کسایی که نمی‌دونید هددف آمریکا چیه الکی نظر ندید اوکراین خط قرمز روسیه هست و کاملا حق داره خوب اوکراین می‌خاست بی طرف باشه پس روسیه حق نداره نگران شه این اگه یمن ایران یا عراق بود تجاوز نبود به قول غربی ها اونها چشم آبی و مو بلوند هستند اما آسیایی ها نه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۵:۳۹

درود بر اوکراین شجاع که در برابر تجاوزات پوتین مقاومت میکند، قطعا این اقدام پوتین باعث انزوای بین المللی روسیه خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۷:۰۷

نظرات را چاپ کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۷:۴۰

زلسنکی یهودی صهیونیستی هست و اکنون کفار کفتار صفت به جان هم افتاده اند البته در دستورات اسلامی جان همه انسان ها محترم هست اما سران این ممالک هستند که جنگ می کنند امیدوارم هموطنان ما جو گیر رسانه های غربی نشوند که در تحقیر روس مطلب بنویسند و شمع روشن کنند