• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121108213
  • خبرنگار : 71477

استولتنبرگ:‌ ناتو نیازی به اعلام آماده‌باش هسته‌ای ندارد

استولتنبرگ:‌ ناتو نیازی به اعلام آماده‌باش هسته‌ای ندارد

دبیرکل ناتو اعلام کرد، به رغم تهدیدات روسیه، این ائتلاف هیچ نیازی به تغییر سطح هشدار سلاح‌های اتمی‌اش نمی‌بیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این اظهارات را به دنبال مذاکره با آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان پیرامون امنیت اروپا مطرح کرد. این دو رهبر در یکی از پایگاه‌های نظامی در لهستان جایی که جنگنده‌های آمریکایی و لهستانی ناتو در آن مستقر هستند، دیدار کردند.

استولتنبرگ گفت: ما همیشه کاری را که برای حفاظت و دفاع از متحدانمان لازم باشد، انجام خواهیم داد اما فکر نمی کنیم اکنون نیازی به تغییر سطح نیروهای اتمی ناتو وجود داشته باشد.

دبیرکل ناتو درباره مواضع اخیر روسیه درباره قرار دادن نیروهای هسته‌ای در بالاترین سطح آماده باش گفت: «ناتو هرآنچه لازم است را برای حفاظت و دفاع از همه متحدان انجام خواهد داد. لفاظی‌های هسته‌ای و صدور بیانیه‌ای که درآن روسیه نیروهای هسته‌ای خود را در بالاترین سطح آماده باش قرار داده، [اقدامی] غیرمسئولانه و بی‌پروا است.»

او تاکید کرد: «ما هر کاری را که لازم باشد برای حفاظت از تمام نیروهای خود انجام خواهیم داد. ما تنش را تشدید نمی‌کنیم. بنابراین ما همان سطح آمادگی نیروهای هسته‌ای خود را حفظ کرده‌ایم.»

او همچنین تاکید کرد: «روسیه در واقع چندین‌بار در قالب توافق‌ و بیانیه‌های مختلف موافقت کرده و گفته که جنگ هسته‌ای هرگز پیروز نخواهد شد و نباید چنین جنگی کرد بنابراین ما کاری نمی‌کنیم که تنش را تشدید کند.»

کرملین روز دوشنبه با اعلام اینکه نیروهای اتمی زمینی، هوایی و دریایی روسیه به دنبال دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در حالت آماده‌باش بالا قرار گرفته‌اند، احتمال وقوع یک جنگ اتمی را به وجود آورد. ناتو به شخصه هیچ سلاح اتمی ندارد اما سه کشور عضو آن یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه از سلاح‌های اتمی برخوردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۲۲:۰۲

به جای نوشتن این گزارش های بیهوده ، تکراری و پر از تناقض در باره موضوع سلاح هسته ای ترتیب یک مصاحبه را با بنده بدهید تا با ادله وشواهد محکم و قانع کننده  ثابت کنم سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد و یک خالی بندیست و دانشمندان به اصطلاح هسته ای را که دعانویسانی بیش نیستند سر جاشون بنشونم. مطمئن باشید که مجابتون می کنم که سلاح هسته ای دروغه. ارزش یکبار مصاحبه و مشاهده شواهد بنده رو داره. کار خدا رو چی دیدین ، شاید این مصاحبه بتونه تحولی در وضعیت خراب کنو نی ایجاد کنه. راه ایجاد تحول در جامعه این است که یک مبارزه واقعی با گلوبالیستها و ابرقدرتهای پوشالی و دروغین صورت گیرد و بهترین راه مبارزه با انها افشای دروغهای انها مخصوصا دروغ سلاح هسته ای و رو کردن دست انهاست. بنده امادگی کامل دارم تا با شما مصاحبه نمایم و انقدر دلیل و سند در اختیار دارم که ار پس همه سوالات شما بر بیام. تعجب می کنم شما اصحاب رسانه که از نظر هوش اجتماعی جزء بالاترین سطوح افراد جامعه هستید سلاح هسته ای و چنین چرندیاتی را باور می کنید. جنگ اکراین و تعلل کشورهای مدعی داشتن سلاح هسته ای به وضوح نشان می دهد که  چنین سلاحی وجود ندارد. اگر به روانشناسی چهره اعتقاد داشته باشید می بینید که ترس و نگرانی خاصی در چهره مقامات روسی ، امریکایی ، اروپایی ، چینی ، اسراییلی و سایر  مقامات کشورهای مدعی داشتن سلاح هسته ای وجود دارد و از لو رفتن یک موضوع واهمه و ترس دارند. این واهمه و ترس در واقع ترس از لو رفتن دروغ سلاح هسته ای می باشد. بیشترین ترس هم در چهره ولادیمیر پوتین ، جو بایدن ،مانوئل مکرون ، و همچنین سرگئی لاوروف دیده می شود. پیشنهاد می کنم به مسئولین و مدیران سایت خبری بگویید یک فرصت به بنده بدهند تا ثابت کنم که سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد و یک تفنگ خالیست و همجنین دست دانشمندان فریبکار به اصطلاح هسته ای را رو کنم و نشان دهم که انها فریبکارانی از جنس دعانویسان و فالگیران هستند. شماره تماس بنده: 09173688698 در ضمن سازمان انرژی اتمی ایران در بولتن خبری خود مقاله بنده در باره دروغ بودن سلاح هسته ای را منتشر کرده است. اگر کمترین اعتقادی به وجود سلاح هسته ای داشتند هیچ اعتنایی به مقاله بنده نمی کردند. لینک بولتن خبری منتشر کننده مقاله بنده در بولتن سازمان انرژی اتمی: https://www.ae