• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400121713566
  • منبع : نمایندگی سمنان

جامعه ایرانی و رشد خزنده یک دشمن خاموش

جامعه ایرانی و رشد خزنده یک دشمن خاموش

ایسنا/سمنان دبیر فدراسیون همگانی کشور از کم تحرکی موجود در جامعه به مثابه یک دشمن خاموش و عامل بیماری زا نام برد.

محمدرضا فروحی امروز ۱۷ اسفندماه در حاشیه مجمع عمومی هیات ورزش های همگانی استان سمنان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به رشد خزنده کم تحرکی و پیامدهای منفی ناشی از آن اظهار کرد: جامعه ایران امروزه بیش از هر زمان دیگری با بحران خاموش کم تحرکی روبروست.

دبیر فدراسیون همگانی کشور با اشاره به شیوع همه گیری کرونا در دو ساله اخیر تصریح کرد: این بحران کم تحرکی در این دو ساله شدت بیشتری پیدا کرده است.

فروحی با بیان اینکه بحران کم تحرکی در کشور با روند رو به رشدی همراه است خاطرنشان کرد: آمارها گویای این است ۸۰ درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری های غیرواگیر است و کم تحرکی عامل اصلی ابتلا به عمده این بیماری ها است.
 این مسوول ارشد حوزه ورزش از مسوولان خواست تا به کم تحرکی اهتمام ویژه داشته و با افزایش بودجه فدراسیون ورزش همگانی به توسعه ورزش و سلامت در جامعه کمک کنند.
وی با اشاره به سرانه ۱۳ دقیقه ای روزانه ورزش در کشورمان افزود: این سرانه بسیار پایین خود گویای مشکلات جدی در این بخش است. سرانه ۱۳ دقیقه ای ورزش روزانه در کشورمان سرانه پایینی محسوب می شود و این در حالی ست که این شاخص به طور متوسط در دنیا ۲۵ دقیقه و در کشورهای پیشرفته رقمی بیش از ۱۲۰ دقیقه است.
وی با اشاره به برنامه های این فدراسیون در کشور وعده داد: برنامه های فدراسیون را از رویداد محوری خارج کرده و در بخش آگاهی بخشی به مردم تمرکز و تلاش بیشتری داشته باشند. 
فروحی خاطرنشان کرد: فدراسیون همگانی تنها فدراسیونی است که در ایام کرونا فعالیت ۲۴ ساعته داشته و در تمام استان ها فعال بوده و بیش از ۱۵ رویداد در بخش های مختلف را رقم زدیم.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی جمهوری اسلامی همچنین در خصوص جایگاه استان سمنان در این فدراسیون گفت:استان سمنان خوشبختانه در دو سال گذشته جهش بسیار خوبی داشته و هم اکنون در بین سه استان برتر کشور قرار دارد و در میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر هم بیست و هشتم کشور است که نشان از اهمیت مردم این استان به مقوله سلامتی و تحرک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha