• شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401021710386
  • خبرنگار : 50212

تقویت و توان افزایی تیم های امداد و نجات اولویت هلال احمر ساوه در سال‌جاری

تقویت و توان افزایی تیم های امداد و نجات اولویت هلال احمر ساوه در سال‌جاری

ایسنا/مرکزی رییس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: تقویت و توان افزایی تیم های امداد و نجات، گسترش خانه‌های هلال، آموزش در سطوح مختلف جامعه و جذب و سازماندهی جوانان از مهمترین رویکردهای جمعیت هلال احمر در سال‌جاری است.

سیدلقمان حسینی شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی، عمومی، غیردولتی و عام‌المنفعه است که وظایف و ماموریت‌های گوناگون و متنوعی بر روش دارد و اعضای جوانان و داوطلبان این نهاد به آحاد مختلف مردم خدمات لازم ارائه می‌دهد.

وی در ادامه سازمان امداد و نجات را  پیشانی جمعیت هلال احمر دانست که در حوادث طبیعی و غیرمترقبه با طی آموزش‌های تخصصی به مردم امدادرسانی می‌کند، افزود: در ساوه دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که در سال گذشته به ۱۰۲ تصادف شامل  ۳۴۵ نفر حادثه دیده، امدادرسانی کرده اند و  ۱۰۸ نفر به مراکز درمانی انتقال شده است.

وی در ادامه برپایی چادر راپ هال برای بستری سرپایی بیماران کرونایی، خدمت رسانی به ۵۷۰۰ نفر در نوروز را از جمله فعالیت‌های هلال احمر ساوه دانست و اظهار کرد: سازمان جوانان نیز وظیفه جذب و سازماندهی جوانان را دارد و اقدامات فرهنگی بشردوستانه خوبی به مردم ارائه شده است.

وی بیان کرد: طرح دادرس (دانش آموز موفق در روزهای سخت) در هشت مدرسه اجرا و در قالب مسابقه در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود. طرح یاس  نیز (یاران آسیب ستیز) با امضای تفاهم نامه مشترک بین هلال احمر و کمیته امداد با هدف  مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی با  تحت پوشش قرار دادن زنانی که از سن ازدواج آنها گذشته در این شهرستان اجرایی شده است.

حسینی در ادامه برپایی چادرهای سلامت، پاکسازی پارک جنگلی، مشارکت در انجام واکسیناسیون، برپایی ایستگاه سلامت در مناسبت‌های مختلف، کاشت ۱۰۰ اصله نهال، تجلیل از زوج‌های جوانان، برگزاری مانور های زلزله به همت و مشارکت ۱۸ کانون دانش آموزی فعال در مدارس، پنج کانون دانشجویی و دو کانون آزاد و پنج کانون طلاب و روحانیان را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد.

وی در ادامه گسترش روحیه جهادی اخلاص، فداکاری، ایثار، بشر دوستی و رشد معنوی و اخلاق را از اهداف سازمان جمعیت جوانان هلال احمر دانست و افزود: واحد داوطلبان هلال احمر حلقه اتصال نیاز نیازمندان و توان توانمندان  است که برای تهیه، آماده سازی و توزیع سبدهای معیشتی اقدام می کند و در سال گذشته ۲۶۵ میلیون تومان برای هزینه درمانی نیازمندان از طریق جمعیت هلال احمر تامین شده است.

رییس هلال احمر ساوه در ادامه گفت: راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی برای در اختیار قراردادن بیماران نیازمند در منزل نظیر ویلچر، کپسول اکسیژن، واکر، تخت و ... از جمله فعالیت‌های این نهاد مردمی است و در سال گذشته ۱۸۰ بیمار از خدمات و تجهیزات بانک امانات استفاده کردند. البته  ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم و روستا نیز انجام شده است.

وی تاسیس و گسترش خانه‌های هلال برای افزایش تاب آوری جامعه را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و گفت:  ۲۱ خانه هلال در ساوه که شعبه‌های کوچکی از جمعیت هلال احمر است راه اندازی شده تا با برطرف کردن بروکراسی اداری و در سایه آموزش‌های لازم واکنش مناسب از سوی افرادی که عضو خانه هلال هستند در شرایط بحرانی صورت گیرد.

وی توزیع عادلانه اقلام و خدمات لازم در مواقع بحرانی و وقوع حوادث را از دیگر مزایای تاسیس خانه‌های هلال در نقاط مختلف شهرستان به ویژه روستاها و مناطق محروم دانست.

حسینی به برنامه‌های هفته هلال احمر در این هفته اشاره کرد و گفت: ویزیت رایگان در مناطق محروم و روستاها، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، فراخوان اهدای خون و جذب جوانان و داوطلبان، برگزاری مانور ایمنی و آمادگی در خانه هلال روستای طراز ناهید، برگزاری جشن هفته هلال احمر و آیین تجلیل از اعضای فعال طرح‌های نوروزی و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهمترین برنامه‌های هفته هلال احمر در ساوه است.

گفتنی است که برنامه‌های یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر و هفته هلال احمر با شعار "یک قرن خدمات بی‌منت" از ۱۸ الی ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری در این شهرستان اجرا می‌شود.

در این آیین از خبرنگاران و مدیران رسانه با اهدای لوح تقدیری تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha