• چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401022819053
  • خبرنگار : 50046

کشف کالاهای اساسی احتکاری در خراسان شمالی توسط نیروهای پلیس

کشف کالاهای اساسی احتکاری در خراسان شمالی توسط نیروهای پلیس

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از کشف ۵ تن و ۲۸۰ کیلوگرم برنج پاکستانی احتکار شده به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی سرهنگ مهدی مهران فر اظهار کرد: در راستای برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی و شناسایی احتکار کنندگان کالاهای اساسی مراتب به‌طور جدی در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اشرافیت اطلاعاتی و به دنبال دریافت خبری مبنی بر وجود مقادیر زیادی برنج در یکی از انبارهای شهر آشخانه بلافاصله مأموران انتظامی به همراه بازرسان اداره اصناف در محل حاضر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان با اشاره به کشف ۵ تن و ۲۸۰ کیلوگرم برنج احتکار شده در بازرسی از محل موردنظر و دستگیری یک نفر در این زمینه اظهار کرد: بنا بر اعلام کارشناسان ارزش محموله مذکور 2 میلیارد و 600 میلیون و چهارصد هزار ریال برآورد شده است.

سرهنگ مهران فر با اشاره به اینکه برابر هماهنگی قضایی انجام‌شده، انبار موصوف پلمب و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد، گفت: مقابله با احتکار کنندگان کالاهای اساسی مردم به‌طور جد در دستور کار مأموران پلیس قرار دارد و سامانه تلفنی ۱۱۰ به‌طور ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات شهروندان در خصوص احتکار کالاهای اساسی می‌باشد.

 کشف ۲۸۷۰ کیلوگرم ماکارانی احتکار شده در شیروان  

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان نیز از کشف ۲۸۷۰ کیلوگرم ماکارانی احتکاری در بازرسی از یک انبار در شهرستان شیروان خبر داد.

سرهنگ مجید یگانه پور اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی ماکارانی در انباری واقع در یکی از روستاهای شهرستان شیروان، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس پاوا و مأموران پاسگاه انتظامی عبدآباد شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از شناسایی محل نگهداری اقلام موردنظر و پس از هماهنگی قضایی، با همراهی بازرسان سازمان صمت در بازرسی از این انبار ۲۸۷۰ کیلوگرم ماکارانی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان تصریح کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ یگانه پور در پایان از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و همچنین پیشگیری از احتکار اقلام موردنیاز توسط سودجویان، بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

وی در ادامه همچنین از کشف ۸۹۱ کیلوگرم روغن احتکار شده و پلمب دو واحد صنفی خوراکی احتکاری در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان تصریح کرد: تیم رسیدگی‌کننده پرونده در بازرسی از این منزل ۸۹۱ کیلوگرم روغن احتکار شده کشف دو واحد صنفی پلمب شد.

سرهنگ یگانه پور خاطرنشان کرد: ارزش کالای احتکاری توسط کارشناسان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف بیش از ۵ تن برنج پاکستانی در بجنورد

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد نیز از کشف پنج تن و ۲۰۰ کیلوگرم برنج پاکستانی احتکار شده به ارزش یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مسعود وحیدی گفت: در راستای برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی، شناسایی احتکارکنندگان کالاهای اساسی در دستور کار مأموران تجسس کلانتری ۱۴ بجنورد و پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: با اشرافیت اطلاعاتی و به دنبال دریافت خبری مبنی بر وجود مقادیر زیادی برنج در یک انبار دریکی از نقاط شهرستان، بلافاصله مأموران انتظامی به همراه بازرسان جهاد کشاورزی در محل حاضر شدند.

وی اظهار کرد: بنا بر اعلام کارشناسان ارزش محموله مذکور یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ وحیدی با اشاره به اینکه برابر هماهنگی قضایی انجام‌شده، انبار موصوف پلمب و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

کشف بیش از ۵ تن کالای اساسی احتکاری در رازوجرگلان

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رازوجرگلان همچنین از کشف ۵ تن و ۸۱۵ کیلوگرم کالای اساسی احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی طاهری اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه افرادی اقدام به نگهداری و احتکار مقدار قابل‌توجهی برنج در یک انبار غیرمجاز می‌کنند بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران این فرماندهی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند محل موردنظر را شناسایی کنند، افزود: در بازرسی از این انبار مقدار چهار تن و ۷۷۰ کیلوگرم برنج، ۷۱۰ کیلوگرم شکر و ۳۳۵ کیلوگرم روغن نباتی احتکار شده کشف و ضبط شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha