• دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401031611063
  • خبرنگار : 30077

در صورت تأمین اعتبار:

سمنان صاحب مرکز تخصصی درمان ناباروری و مرکز آموزش خانواده می‌شود

سمنان صاحب مرکز تخصصی درمان ناباروری و مرکز آموزش خانواده می‌شود

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، پزشکی و فرهنگی در حوزه زنان و خانواده توسط این نهاد خبر داد و گفت: در همین راستا مرکز درمان ناباروری و مرکز جامع آموزش و مشاوره خانواده توسط جهاددانشگاهی استان سمنان در حال راه اندازی است.

علی منصفی راد در نشست با مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان بااعلام این خبر اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان طرح ها و برنامه های ویژه و خاصی در حوزه زنان و خانواده دارد و ظرفیت جهاددانشگاهی استان در این حوزه تمام و کمال در اختیار شما خواهد بود.

وی افزود: طرح راه اندازی مرکز جامع آموزش و مشاوره خانواده توسط جهاددانشگاهی استان سمنان تهیه و ارائه شده است، در این مرکز آموزش ها و مشاوره های لازم قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج و همچنین پیش از طلاق انجام می شود، در استان هایی که این طرح به صورت پایلوت اجرا شده است، وقوع طلاق بین 3 تا 7 درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین اضافه کرد: در حوزه درمان و سلامت بانوان نیز مرکز درمان ناباروری که از تاکیدات ریاست محترم جمهوری در سفر به استان جهت حل مشکل ناباروری است، و همچنین کلینیک دیابت توسط جهاددانشگاهی استان سمنان پایه ریزی شد و امیدواریم با حمایت مطلوب از سوی استان، تجهیزات این مرکز فراهم شود.

منصفی راد تأکید کرد: مجوز لازم برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری و کلینیک دیابت در استان سمنان اخذ شده است و دانش فنی به روز در پژوهشگاه رویان و پژوهشکده معمتد جهادددانشگاهی کشور برای ارائه خدمات به استان سمننا منتقل می شود.

وی همچنین اضافه کرد: حمایت و کمک مجموعه استان را می طلبد تا انشاءالله طرح ها و برنامه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی استان به ویژه راه نادازی مراکز درمانی در حوزه سلامت بانوان اجرایی شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش تولیدات مشاغل خانگی از دیگر خدمات و فعالیت های انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان در حوزه زنان و خانواده است.

سمنان صاحب مرکز تخصصی درمان ناباروری و مرکز آموزش و مشاوره خانواده می‌شود

لزوم اختصاص اعتبار برای تجهیز مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان

مدیرکل دفتر اموز زنان و خانواده استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: از ظرفیت ها و توانمندی های آموزشی، علمی، پژوهشی، پزشکی و فرهنگی جهاددانشگاهی در حوزه زنان و خانواده بهره خواهیم گرفت.

سعیده همتی با اشاره به راه اندازی مرکز درمان ناباروری و مرکز جامع آموزش و مشاوره خانواده توسط جهاددانشگاهی استان گفت: با توجه به اهمیت موضوع لازم است اعتبار لازم برای تجهیز این مراکز اختصاص پیدا کند، در همین راستا در کارگروه قرارگاه جمعیت استان سمنان اعتبار ویژه ای مصوب خواهد شد.

وی همچنین گفت: از ظرفیت ها و توانمندی های جهاددانشگاهی در حوزه مشاوره و آموزش های لازم در حوزه خانواده، ازدواج و طلاق حتماً استفاده می کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان اضافه کرد: در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی، اتصال به بازار و فروش محصولات، و تکمیل طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همکاری لازم با جهاددانشگاهی استان سمنان در قالب انعقاد تفاهم نامه ای انجام می شود.

سمنان صاحب مرکز تخصصی درمان ناباروری و مرکز آموزش و مشاوره خانواده می‌شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha