• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401041611334
  • خبرنگار : 50253

ابتلاء یک شهروند قوچانی به تب کریمه کنگو تکذیب شد

ابتلاء یک شهروند قوچانی به تب کریمه کنگو تکذیب شد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی شیوع بیماری تب کریمه کنگو در میان جمعیت دامی شهرستان قوچان و ابتلاء یک نفر به این بیماری در این شهرستان تکذیب شد.

روز گذشته خبری از قول جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر ابتلاء یک پسر ۱۶ ساله قوچانی به بیماری تب کریمه کنگو به دلیل گزش کنه منتشر شد، ابوالفضل احمدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: در حوزه انسانی نظری نمی‌توانم بدهم اما در جمعیت دامی هم شیوع تب کریمه کنگو را تائید نمی‌کنیم همچنین هیچ مورد مثبتی از این بیماری در سال گذشته هم در میان موارد دامی مشاهده نشده است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن عید قربان و لزوم توجه به مسائل بهداشتی به دلیل امکان شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: به دلیل اینکه شهروندان اطمینان داشته باشند که گوشتی که مصرف می‌کنند تائیدیه دامپزشکی را داراست می‌توانند دام را به کشتارگاه دام شهرداری قوچان آورده و با هماهنگی انجام‌شده کشتارگاه از نخستین ساعات روز عید باز است و خدمات کشتار را انجام می‌دهد و هر دامی با نظارت کامل شرعی و بهداشتی کشتار شده و لاشه تحویل مردم داده می‌شود و حتی در صورت دلخواه می‌توان با ماشین یخچال دار لاشه کشتارشده به محل موردنظر ارسال شود.
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان اظهار کرد: توصیه می‌شود حتماً دام برای کشتار به کشتارگاه ارسال شود ولی اگر افرادی به هر دلیلی تمایل داشتند خود کشتار کنند توصیه می‌شود حتماً در داخل منزل این امر انجام شود تا از بروز آلودگی جلوگیری شود و ضایعات حتماً جمع‌آوری و به‌ویژه محتویات شکم در جای مناسبی دفن شود.

وی افزود: با تماس با شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان به شماره ۴۷۲۲۴۱۴۲ اکیپ‌های سیار به محل اعزام می‌شوند تا بازرسی بهداشتی گوشت را انجام دهند تا بحث بیماری‌های گوشت مطرح نباشد.

همچنین فرشید فتحی مقدم رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان در گفت وگو با ایسنا مشاهده موردی از ابتلاء انسان به بیماری تب کریمه کنگو را تکذیب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha