• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050402702
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد

آخر هفته بارانی در انتظار گلستان/«مازیاران» رامیان رکورددار بارش‌ها

آخر هفته بارانی در انتظار گلستان/«مازیاران» رامیان رکورددار بارش‌ها

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه آخر هفته بارانی در انتظار گلستانی ها است، گفت: این سامانه جزو یکی از نخستین سامانه‌های قوی تابستانه است.

نوربخش داداشی صبح امروز سه شنبه(4 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دیروز و شب گذشته نیز شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان گلستان بودیم طوری که در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارشها در مازیاران رامیان با ۱۸.۵ میلی متر بارندگی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه پاقلعه با 16 میلی متر و زرین گل علی آبادکتول و گمیشان با ۱۵ میلیمتر بارندگی در رده های بعدی قرار گرفتند، افزود: براساس پیش بینی های هواشناسی حداقل دمای امروز در رامیان، پارک ملی گلستان و مینودشت ۲۱ ملی متر و حداکثر دما در اینچه برون و مراوه تپه ۳۰ درجه سانتی گراد گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه امروز به واسطه وجود رطوبت شرایط برای تداوم بارش و ابرناکی تا ظهر فراهم است، تصریح کرد: از اواخر وقت امروز به تدریج از ناپایداری هوا کاسته شده و روز چهارشنبه عمدتاً ناپایداری ها به صورت افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده مورد انتظار است.

داداشی با بیان اینکه دمای هوا برای روز چهارشنبه به ویژه در نواحی مرکزی استان گلستان افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه و چهارشنبه مجدد دمای هوا در گلستان افزایش یافته و به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه از روز پنج شنبه یک سامانه بارشی نسبتاً قوی‌تری استان گلستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، ابراز داشت: این سامانه تا اوایل هفته آینده مهمان گلستان است و موجب آبگرفتگی معابر، رگبار و رعد و برق در منطقه خواهد شد.

گفتنی است؛ طی روزهای اخیر بارش باران در استان گلستان همانند آبی بر آتش بود و زمینه رضایت گلستانی ها به ویژه کشاورزان را فراهم کرد، این بارندگی ها علاوه بر رشد رویشی خوب محصولات زراعی، آبیاری اراضی کشاورزی را به دنبال داشته که در عملکرد نهایی محصول مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha