• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060201748
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان خبر داد:

بهسازی و سامان‌دهی ۴۴ گلزار شهدای استان/ انجام ۲۸۸۱ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در ۵ ماه

بهسازی و سامان‌دهی ۴۴ گلزار شهدای استان/ انجام ۲۸۸۱ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در ۵ ماه

ایسنا/سمنان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از نوسازی، سامان‌دهی، بهسازی و تکمیل همه گلزارهای شهدا در شهرستان‌های هشتگانه این استان خبر داد.

حسین شکرویان همزمان با هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از این گلزارها عمر چند دهه ای داشته و نیازمند بازسازی و ترمیم مجدد بودند.

وی با اشاره به وجود ده‌ها گلزار شهدا در شهرها و روستاهای استان خاطرنشان کرد: در همین راستا ۴۴ گلزار شهدا در سطح استان سامان‌دهی و بازسازی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به رویکردهای ویژه دولت سیزدهم به جامعه ایثارگران در کشور گفت: در همین راستا برای سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰۰ عنوان برنامه در بخش های مختلف طراحی شده بود که بخش زیادی از این برنامه‌ها در پنج ماهه اول امسال اجرایی شده است.

وی از تحقق بیش از ۹۰ درصدی برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تا تیرماه خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا برنامه های متنوعی در بخش های مختلف اجرایی شده است.

شکرویان از تدوین و آماده انتشار دو جلد کتاب مرتبط با شهدای استان خبر داد و گفت: تهیه و تدوین ۱۰ فیلمنامه با موضوع شهدا و ایثارگران استان، تهیه موشن‌گرافی برای ۹۸ شهید استان، پیگیری ساخت سریال تلویزیونی تیم فوتبال آزادی که به روایت زندگی و شهادت تعدادی از شهدای ورزشکار استان عضو تیم فوتبال سمنان می‌پردازد، تهیه و نصب سه المان و یادمان شهری در شهرهای استان و برنامه‌ریزی برای ساخت و جانمایی سه المان شهری دیگر و...از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری بوده است.

وی از برپایی چندین جشنواره فرهنگی و هنری با هدف تولید محتوای مرتبط با ارزش‌های ایثار و شهادت در سطح استان خبر داد و افزود: این بنیاد در مناسبت های مختلف برنامه های متعددی برای جامعه هدف برگزار کرده به طور مثال در هفته گذشته ده‌ها برنامه همزمان با سالروز بازگشت آزادگان در استان برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از ادامه جمع‌آوری تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس و شهدای این استان خبر داد و افزود: خدمات دهی به خانواده های شهدا و ایثارگران از دیگر سرفصل های کاری این بنیاد است که امسال از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی از ارائه مشاوره های تحصیلی و انتخاب رشته کنکور به ۵۸۱ نفر از اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران استان خبر داد و اظهار کرد: این خدمات مشاوره ای از طریق برپایی چهار پایگاه در سطح استان ارائه شد.

شکرویان از برپایی اولین همایش ملی تجلیل از همیاران طرح شاهد استان خبر داد و افزود: نشست با نخبگان شاهد، دیدار با خانواده های معظم شهدا، سرکشی از جانبازان و والدین بزرگوار شهدا، برپایی یادواره های شهدا، جشنواره های هنری و ادبی، شب شعر، خاطره نویسی و...از دیگر برنامه‌های فرهنگی این بنیاد در سال جاری بوده است.

وی از تعیین جانبازی ۲۶۰ جانباز هم‌استانی خبر داد و گفت: پرداخت حق پرستاری به ۹۵ جانباز و ۸۵ نفر از والدین و یا اعضای خانواده معظم  شهدا از دیگر برنامه های این بنیاد در پنج ماهه امسال است.

وی از ارائه بیش از ۶۰ هزار قلم خدمت از طریق بیمه تکمیلی دی به جامعه هدف این بنیاد در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این به منظور ارائه خدمات کیفی تر به این قشر عزیز، بیش از ۶۰۰ ویزیت در منزل برای جانبازان و والدین شهدا استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از پیگیری سهمیه ۲۵ درصدی استخدام ایثارگران و خانواده های معظم شهدا در یک سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا ۱۳۸ شغل‌محل در قالب سهمیه ۲۵ درصدی از استخدامی‌های استان انجام گرفته است. ضمن اینکه امسال آزمون های استخدامی متعددی در آموزش و پرورش استان، دادگستری استان، دیوان محاسبات، آزمون استخدامی سایر دستگاه‌ها در تیرماه امسال و...پیگیری شده تا جامعه هدف مشمول بتوانند از این فرصت قانونی بهره‌مند شوند.

وی همچنین از اعطای تسهیلات حمایتی برای اشتغال جامعه هدف بنیاد در استان خبر داد و گفت: علاوه بر سهمیه ۲۵درصدی استخدام ادارات و دستگاه ها، در قالب وام خوداشتغالی و کارآفرینی و همچنین از طریق تسهیلات مشاغل خانگی که ویژه بانوان ایثارگر و فرزندان دختر شهدا و ایثارگران است نیز حمایت هایی برای اشتغال ایثارگران و خانواده های آنها در استان صورت گرفته است.

شکرویان همچنین در پاسخ به پرسشی در ارتباط با مسکن ایثارگران گفت: در همین راستا تسهیلات حمایتی خرید مسکن پیگیری شده که این تسهیلات در مرکز استان ۳۰۰ و در دیگر شهرهای استان ۲۵۰ میلیون تومان است.
وی ادامه داد: در قالب همین سرفصل تاکنون ۷۹۱ متقاضی از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح سپاس در استان گفت: در قالب طرح سپاس تا کنون ۲۸۸۱ دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان در پنج ماهه اول امسال در استان صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha