• یکشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401061310153
  • منبع : نمایندگی سمنان

شرکت ۵۰ هزار سمنانی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان اسلام

شرکت ۵۰ هزار سمنانی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان اسلام

ایسنا/سمنان معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از ثبت‌نام ۲۸ هزار نفر از شهروندان استان در سامانه سماح خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا فرصت باقیمانده تا سفر اربعین افزون بر ۵۰ هزار نفر از استان در این سفر و پیاده‌روی معنوی حضور یابند.

احمد ریواده، ۱۳ شهریور در جلسه گردهمایی فعالان و کنشگران رسانه‌ای اربعین استان سمنان خاطرنشان کرد: ستاد اربعین استان سمنان با الهام از رویکرد ستاد مرکزی و سیاست‌های ابلاغیه ، توجه به بعد مردمی مراسم اربعین حسینی را در دستور کار قرار داده است.

وی اربعین را در کلام مقام معظم رهبری یک جریان تمدن ساز ارزیابی و اضافه کرد: قطعا اصحاب رسانه در جهاد تبین به عنوان طلایه داران این رویداد هستند و باید از این ظرفیت بهره برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اربعین را نقطه ی قوت جبهه مقاومت اسلام برشمرد و گفت: روایتگری رسانه در این ایام و به تصویر کشیدن نقش شهدای مدافع حرم و ایثارگری آنان در این رویداد تمدن‌ساز موثر است.

وی تامین امنیت، بهداشت، سلامت، سفر ارزان و آسان در همین راستا را از اقدامات ستاد اربعین استان سمنان برشمرد و گفت: باید با اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم ضمن ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط تلاش کرد تا ماموریت‌های محوله به شکل مطلوب به انجام رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه امسال بعد از دو سال شرایط کرونایی، شرایط سفر زائران حسینی در اربعین فراهم شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به حرکت ارزشمند واکسیناسیون، ۹۵.۴ درصد از جمعیت استان سمنان که باید واکسینه می‌شدند، حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ریواده ضمن قدردانی از مواکب و هیئت‌های مذهبی ،افزود : ۲۸ هزار نفر براساس آخرین آمار در سامانه سماح ثبت نام  و پیش‌بینی می‌شود قریب به ۵۰ هزار دوستدار اربعین در پیاده روی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی‌های استانی مطابق با جمعیت پیش بینی شده تدارک شده است.

ریواده سلامت را محور اصلی ستاد اربعین دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری هر چند بیماری کرونا فروکش کرده ، اما همچنان رعایت نکات بهداشتی ضرورت دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha