• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401092113775
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور:

متوسط سرعت خودروها در جاده‌های سمنان ۱۰ کیلومتر بیشتر از میانگین کشوری‌ است

متوسط سرعت خودروها در جاده‌های سمنان ۱۰ کیلومتر بیشتر از میانگین کشوری‌ است

ایسنا/سمنان معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه گفت: میانگین سرعت خودروها در جاده های استان سمنان ۱۰ کیلومتر بیشتر از میانگین کشوری است.

حمیدرضا شهرکی یکشنبه شب ۲۰ آذرماه در شورای راهبری تصادفات استان سمنان که با حضور استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان رتبه اول برگزاری منظم جلسات  شورای راهبری تصادفات راه ها را در راستای بهبود امور در این حوزه در کشور دارد.

وی با اشاره به اهمیت جلسات این شورا ادامه داد: در تلاشیم که در استان های هدف بازدید های کارشناسی صورت گرفته و با برگزاری جلسه راهبری تصادفات، با هم افزایی و بکارگیری تمام ظرفیت ها، مباحث رسیدگی شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه۷۰ درصد تصادفات در کریدور حرم‌ به حرم در کشور رخ می دهد توصیه کرد: از ظرفیت دوربین‌های هوشمند باید برای مدیریت و نظارت بر راه ها به بهترین شکل ممکن‌ استفاده شود.

شهرکی افزود: سرعت بالا در راه ها، امروز یک‌ معضل جدی در بحث ایمنی راه های استان است که مطالعه دقیق، کامل و کاربردی در این زمینه در راستای بکارگیری اقدام درست در دست انجام‌ است.

وی ادامه داد: میانگین‌ سرعت در راه های استان ۱۰ کیلومتر بر ساعت از میانگین کشوری بالاتر است که با توجه به حجم تردد بالا در راه های استان به خصوص کریدور حرم به حرم، امری قابل توجه است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: در بحث شیب راه های‌ موجود در استان، اقدامات جدی برای ایمن سازی از طریق تعبیه راه فرار، باید صورت پذیرد تا بتوانیم تلفات ناشی از واژگونی را کاهش دهیم.

شهرکی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ ضرورت دارد از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ به بهترین شکل ممکن برای کاهش تصادفات استفاده شود.

وی وعده داد: عملیات خاکی و ایجاد بستر سکوی نماز در پارکینگ هایی که رمپ ورود و خروج مناسب دارند در راه های استان به منظور توقف و کاهش خستگی رانندگان، اجرایی خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین گفت: مشخص کردن و معرفی مکان های گردشگری از طریق ساماندهی تابلو های اختصاصی این حوزه در راه های استان انجام خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha