• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401092215095
  • خبرنگار : 50180

رئیس اداره امور ثبتی سازمان اوقاف:

تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می‌شود

تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره امور ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می‌شود.

سجاد نیک پور، امروز(۲۲ آذر) در حاشیه برگزاری همایش منطقه ای هیات امنای موقوفات در کرمانشاه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشور بیش از  یک و نیم میلیون رقبه موقوفه داریم که ۹۹۶ هزار رقبه آن متصرفی منفعتی بوده که در وقفنامه آنها اداره شان به اوقاف سپرده شده و مابقی غیرمتصرفی منفعتی بوده و اداره آنها به دست متولی است.

نیک‌پور افزود: بیشترین رقبات کشور به ترتیب به استان‌های مازندران، تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و فارس اختصاص دارند. 

رئیس اداره امور ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به اجرای طرح حدنگاری در موقوفات کشور، گفت: تاکنون بیش از 70 درصد املاک وقفی کشور تثبیت مالکیت شده و برای آنها سند تگ برگی دریافت شده است.

نیک پور با بیان اینکه کار سند دار کردن کمتر از 30 درصد رقبات کشور باقی مانده، تصریح کرد: تا پایان سال آینده همه رقبات موقوفات کشور سنددار خواهند شد.

 وی سپس با بیان اینکه تا سال 1398 کمتر از 30 درصد املاک وقفی کشور سند مالکیت داشتند، گفت: از سال 1398 طی تفاهم‌نامه‌ای که سازمان اوقاف با سازمان ثبت اسناد منعقد کرد، فرآیند سنددار کردن املاک وقفی کشور سرعت گرفت.

نیک پور حفظ و حراست از اصل موقوفات و تثبیت مالکیت و اخد سند تک برگی را از مهمترین  ماموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: در این طرح، تثبیت مالکیت املاک و اراضی وقفی در دستور کار اوقاف و امور خیریه قرار دارد که اجرای آن موجب افزایش بهره‌وری موقوفات و کاهش آمار دعاوی حقوقی می‌شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه حدود چهار درصد املاک وقفی استان کرمانشاه تاکنون سنددار نشده اند، گفت: پیش بینی می‌شود فرآیند سنددار کردن این موقوفات در استان کرمانشاه تا پایان امسال به اتمام برسد.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha