• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401092617549
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول خبر داد:

کمک پنج میلیارد تومانی هلال‌احمر لرستان به بیماران خاص لرستان

کمک پنج میلیارد تومانی هلال‌احمر لرستان به بیماران خاص لرستان

ایسنا/لرستان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر لرستان از کمک پنج میلیارد تومانی هلال‌احمر استان به بیماران خاص خبر داد.

حجت‌الاسلام فرزاد منصوری ۲۶ آذرماه، اظهار کرد: ایامی که بر ما گذشت، روز جهانی داوطلبان بود که این قشر بخشی از مجموعه عظیم هلال‌--احمر و صلیب سرخ است که با قصد و نیت کمک به بشر دور هم جمع شدند.

وی با بیان اینکه داوطلبان کسانی هستند که بدون حقوق و بدون انتظار در گوشه‌گوشه جهان از از سال ۱۳۰۱ به مردم خدمت بی‌منت انجام می‌دهند، گفت: یکی از شعارهای هلال‌احمر کاهش آلام بشریت است و وقتی کاهش آلام بشری را در کنار آموزه‌های دینی قرار می‌دهیم، می‌بینیم این کار چیزی است که خداوند و ائمه اطهار(ع) نسبت به آن تأکید کرده‌اند.

منصوری با یادآوری اینکه در بیانی از امام موسی بن جعفر(ع) بر خدمت به مردم تأکید شده است، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کارهای ما مورد پسند خداوند باشد هر جا دیدیم انسانی گرفتار است به یاری او بشتابیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر لرستان با تأکید بر اینکه مجموعه هلال‌احمر متعلق به هیچ کسی نیست و هر کسی می‌تواند به اندازه توان خود در این مجموعه سهیم باشد، افزود: در نه ماهه اول سال‌جاری، از طریق بانک امانات هلال‌احمر لرستان به ۳۰۰ نفر، خدمات ارائه شده و نمونه آن امانت دادن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز است.

وی دیگر محورهای خدمات هلال‌احمر را کمک کردن به‌صورت بلاعوض و وام به دردمندان و بیماران نیازمند عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون پنج میلیارد تومان به بیماران خاص کمک شده و ۹۷ نفر برای دریافت تسهیلات کمک درمان معرفی شدند که ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان به آنان اعطا شده است.

منصوری، از دیگر فعالیت‌های هلال‌احمر لرستان  به موضوع «نذر آب»   اشاره کرد و با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۲۰۰ بسته غذایی و ۱۶ هزار پُرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است، ادامه داد: در ابتدای سال‌تحصیلی و به همت مجموعه هلال‌احمر لرستان، هزار بسته لوازم‌التحریر بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر لرستان، خواستار ثبت‌نام مردم در هلال‌احمر و فراگیری دوره‌های آموزشی این مجموعه ازجمله دوره‌های کمک‌های اولیه شد و گفت: گاهی انسان با آموزش دیدن دوره‌های کمک‌های اولیه می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد و در آیات و روایات از نجات دادن جان یک انسان، تعبیر به نجات جان تمام بشریت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha