• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401100402131
  • خبرنگار : 71129

ارتش چین، آمریکا را «تهدید مستقیم» برای جهان خواند

ارتش چین، آمریکا را «تهدید مستقیم» برای جهان خواند

پس از امضای قانون مجوز دفاع ملی آمریکا ۲۰۲۳ توسط بایدن، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن عمدا عبارت "تهدید چین" را به‌ عنوان بهانه‌ای برای افزایش هزینه‌های نظامی خود در تلاش برای حفظ سلطه جهانی‌اش مطرح می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، "تان کفه‌ئی" سخنگوی ارتش چین گفت:‌ حقایق یکبار دیگر نشان داده که آمریکا تهدیدی مستقیم علیه نظم بین‌المللی و مقصر آشفتگی منطقه است.

این مقام چینی همچنین در این بیانیه مدعی شد که "آمریکا با هدف پیگیری منافع خود به جنگ‌ها علیه دیگر کشورها یا ایجاد بحران و درگیری دامن زده و باعث تلفات سنگین و بی‌خانمانی غیرنظامیان بیگناه شده است."

طبق این گزارش، بودجه ۸۵۸ میلیارد دلاری ارتش آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۳ که ۱۰ میلیارد دلار آن برای کمک‌های امنیتی و خرید تسلیحات برای تایوان است یک اقدام دیگر "تحریک‌آمیز" محسوب می‌شود که می‌تواند به صورت جدی صلح و ثبات در تنگه تایوان را به مخاطره بیندازد و خطر تقابل نظامی بین چین و آمریکا را افزایش دهد.

ارتش آزادی‌بخش خلق چین وعده داده که به صورت قاطعانه از اتحاد مجدد ملی و یکپارچگی قلمروی خود دفاع کند و همچنین هشدار داد که واشنگتن گزینه‌ای جز احترام به منافع اصل چین و نگرانی‌های این کشور ندارد.

جزیره تایوان از سال ۱۹۴۹ خودگردان است، اما هرگز به طور رسمی از پکن اعلام استقلال نکرد و چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و تایپه از زمان سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه اوت ۲۰۲۲ شدت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۵ ۰۰:۰۸

خدا رو شکر که کم کم جهانیان به ذات خبیث دولتمردان جنایتکار آمریکایی پی می برند

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۵ ۰۲:۰۶

از کفتار خون آشام انتظاری جز این نیست. معنی آزادی در دجهان امروز، بردگی برای آمریکاست. امریکا حق دارد با ابزار حقوق بشر، دائما شما را و ملت شما را تحریم و تهدید به حمله ی نظامی کند.در مجامع بین المللی محکوم کند زنان و کودکان وبیماران را شما را با فجیع ترین وضعی بکشد. نفرین بر ابر شیطان طول تاریخ بشر.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۵ ۰۹:۴۶

خدااش نگذره

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۵ ۲۰:۲۸

چین و روسیه دو کشور دیکتاتوری کثیف آمریکا و کشورهای آزاد رو برای حکومت کثیفشون تهدید میدونن اگر قدرت دست اینها باشه دنیا رو به گند می‌کشند همه کشورها رو تحت سلطه خودشون در میارن و مردم رو له میکنن