• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401102617912
  • خبرنگار : 50233

ثبت سردترین روزهای سال در استان

کاهش احتمالی کیفیت هوای سمنان از امروز تا آخر هفته

کاهش احتمالی کیفیت هوای سمنان از امروز تا آخر هفته
عکس تزئینی است

ایسنا/سمنان رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان بااشاره به کاهش محسوس دما در این استان از ثبت سردترین روز سال در این استان پهناور طی روزهای اخیر خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: علی رغم کاهش محسوس دما در استان طی شبانه روز گذشته هیچ بارشی در استان نداشتیم.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: همان‌گونه که پیش از این نیز پیش‌بینی شده بود، کمینه دما در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی این استان به زیر صفر درجه سلسیوس رسید.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اعلان هشدار زرد پایداری و سکون جو در استان از ظهر امروز ۲۶ دی ماه لغایت پنج شنبه ۲۹ دی‌ماه از احتمال غبارآلودگی و افزایش غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در بخش هایی از استان خبر داد و تصریح کرد: پایداری و سکون جو و مهیا بودن شرایط جوی جهت انباشت آلاینده‌ها در سطح زمین و افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی به ویژه در نواحی صنعتی غربی و مرکزی استان جدی ترین مخاطره پیش بینی شده در این حوزه است.

وی ضمن تاکید بر لزوم مدیریت منابع آلاینده، از خطر احتمالی غبارآلودگی و افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش نسبی کیفیت هوا خبر داد و  توصیه کرد: پرهیز از ترددهای غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی و پرهیز از فعالیت های ورزشی در فضای باز ضروری است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از ثبت سردترین روز سال تا امروز خبر داد و افزود: با کاهش دما و رسیدن دما در همه ایستگاه‌ها به زیر صفر درجه در این استان، سرما و یخبندان سراسر این استان را فرا گرفت.

وی از ثبت دمای منفی ۱۶.۶ درجه سلسیوس به عنوان کمترین دما از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد و افزود: کمینه دما در منطقه فرودگاه شاهرود با ثبت دمای مفی ۱۶.۶ درجه سردترین ایستگاه در استان بود.

این کارشناس هواشناسی از فولادمحله و مجن به عنوان سردترین ایستگاه های بعدی استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین روز گذشته کمینه دما در فولادمحله به منفی ۱۶ و در شهر مجن و ایستگاه کوهان نیز به منفی ۱۴ درجه سلسیوس رسید.همچنین احدآباد، شهمیرزاد و بسطام نیز از نظر سرما در رده های بعدی قرار داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha