• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111007594
  • منبع : نمایندگی سمنان

صادرات ۹۸ میلیون دلاری استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون

صادرات ۹۸ میلیون دلاری استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از صادرات ۹۸ میلیون دلاری این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این کالاها به ۱۲ کشور صادر شده است.

 سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۰ بهمن ماه در کارگروه توسعه صادرات این استان اظهار کرد: صادرات محصولات استان سمنان در ۱۰ ماهه ساله ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تاکنون بالغ بر ۲۴۳ هزار تُن انواع محصولات استان از طریق گمرک به بیش از ۳۵ کشور دنیا صادر شد ادامه داد: صادرات استان در ۱۰ ماهه سال جاری به لحاظ وزنی سه درصد کاهش داشته و از لحاظ ارزی با رشد ۲۳ درصدی، بیش از ۹۸ میلیون دلار کالای استان به کشورهای دنیا صادر شده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: بیشترین میزان صادرات که ۸۰ درصد از حجم صادرات استان را به خود اختصاص داده به کشور های همسایه انجام شده است.

هاشمی گفت: بیش از ۸ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی استان در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ تاکنون به ۱۲ کشور دنیا صادر شده است.

استاندار سمنان تاکید کرد: دستگاه های عضو کارگروه توسعه صادرات استان راهکاری بیاندیشند تا محصولات استان سمنان از هر گمرکی که به خارج از کشور صادر می شود، به نام استان سمنان ثبت گردد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا برای دو منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و سمنان تدبیر لازم انجام شود تا گمرک دایر شده و اقدامات مرتبط با صادرات از این حوزه ها صورت گیرد.

هاشمی اظهار کرد: بحث آزادسازی کاروانسرای عباسی و ثبت سند این مجموعه به نام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امری بود که جز مطالبات بحق مردم بوده و با تلاش دست اندرکاران این مهم محقق شد و در بحث توسعه صنعت گردشگری تاثیر شایانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اقدامات مرتبط با توسعه صنایع دستی در استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد تا با برند سازی، شاهد توسعه و رشد صادرات این‌ محصولات از استان سمنان باشیم.

استاندار سمنان افزود: برای برقراری ارتباط بهتر با خارج از کشور در خصوص صادرات و همچنین تقویت حضور گردشگران و توریست ها در سطح استان، باید تقویت فرودگاه های استان در دستور کار قرار گیرد.

🌐 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha