• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401112418602
  • خبرنگار : 30188

طرح کارت ویزیت بر چه اساس انتخاب می‌شود؟

طرح کارت ویزیت بر چه اساس انتخاب می‌شود؟

کارت ویزیت، مهم‌ترین ابزاری است که برای به نمایش گذاشتن حرفه و مهارت افراد و سازمان‌ها، به‌ کار می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، اما سؤال اصلی اینجاست که طرح کارت ویزیت باید بر چه مبنایی انتخاب شود؟ این نوشته قصد دارد پاسخ درخوری به این پرسش، ارائه دهد.

عناصر حیاتی در طراحی کارت ویزیت

شاید فکر کنید اطلاعات درج‌ شده بر روی کارت، عمده‌ترین بخش را تشکیل می‌دهند اما واقعیت اینجاست که طراحی، حرف اول را می‌زند. طرح کارت ویزیت است که باعث می‌شود افراد تصمیم بگیرند که به شما مراجعه کنند یا سراغ همکارانتان بروند.

کارت ویزیت، باید متناسب با خدماتی طراحی شود که شما قصد ارائه‌ی آن را دارید. رنگ، لوگو، کیفیت چاپ، جنس کاغذ و نوشته‌ها، شماری از ملاک‌های ارزیابی کارت ویزیت حرفه‌ای‌ هستند. لازم به ذکر است که کارت ویزیت، معرف کسب‌ و کار شماست و مهم‌ترین ابزار برای جذب مشتری به حساب می‌آید؛ در نتیجه، حفظ هویت برند، مهم‌ترین عامل در طراحی است.

لوگو

لوگو، اولین عنصری است که در تبلیغات به‌ چشم می‌آید و باید به لحاظ گرافیکی، نمایان‌گر ویژگی‌ها و خدماتی باشد که کسب‌ و کار شما ارائه می‌دهد. همچنین منحصر به‌ فرد بودن طراحی لوگو باعث می‌شود تا در ذهن مخاطب حک شود.

رنگ

رنگ‌های به‌ کار رفته در طراحی کارت ویزیت باید متناسب با رنگ‌ لوگو و ویژگی‌های برند، تعیین شوند؛ برای مثال اگر هویت برند شما به رنگ زرد وابسته‌ است و این نکته در لوگو هم دیده می‌شود، کارت ویزیت هم باید از همین چارچوب بصری تبعیت کند. اگر قصد افزودن رنگ‌های دیگری را دارید، باید توجه داشته باشید که درنهایت با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند.

فونت

از آنجا که محتوای نوشتاری کارت ویزیت، اندک است، توصیه می‌شود تنها از یک طراحی فونت استفاده کنید. فونت‌ها می‌توانند طراحی‌های جالب و ویژه‌ای داشته باشند اما خوانایی آن‌ها باید در اولویت قرار بگیرد.

انتخاب طراحی و ابعاد فونت، از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر نوشته‌های کارت ویزیت بیش از اندازه بزرگ باشند، زیبایی بصری از بین می‌رود. همچنین ریز بودن غیراستاندارد نوشته‌ها هم باعث ناخوانایی و غیرکاربردی بودن محصول می‌شود؛ در نتیجه، سایز فونت باید متناسب با سایز کارت ویزیت انتخاب شود.

نام برند و ذکر خدمات، درشت‌ترین فونت را به خود اختصاص می‌دهند. کارت ویزیت، به توضیح مختصری هم نیاز دارد که باید در ابعاد کوچک‌تری نوشته شود. در حقیقت، ابعاد نوشته‌ها باید بر اساس درجه‌ی اهمیت هر کدام، تعیین شوند.  

جنس کاغذ

اگر قصد دارید با طرح کارت ویزیت، کیفیت خدمات خود را به نمایش بگذارید، توصیه می‌شود از کاغذهایی استفاده کنید که جنس مرغوب‌تری دارند. درست است که این‌ کار هزینه‌بردار است اما محصول بادوام‌تری تحویل می‌دهد که نشان از دغدغه‌مندی شما دارد.

چاپ

کارت ویزیت می‌تواند روی انواع و اقسام کاغذها و با ویژگی‌های متفاوت، چاپ شود. چاپ مات و براق، دو نمونه از رایج‌ترین انواع چاپ هستند. این گزینه هم مثل سایر موارد ذکر شده، باید بر اساس هویت بصری و ویژگی‌های انحصاری برند شما انتخاب شود.

اطلاعات ضروری در کارت ویزیت چه چیزهایی هستند؟

ذکر شماری از اطلاعات در کارت ویزیت، ضروری است و فقدان آن‌ها باعث ناکارآمدی محصول می‌شود. شماری از این اطلاعات باید در جلو کارت و با وضوح بیشتر قید شوند و شماری دیگر در پشت کارت و در ابعادی ریزتر. در ادامه، این اطلاعات به‌ تفصیل شرح داده می‌شوند.

طرح لایه باز

شناسنامه‌ی برند

هویت برند، در گرو لوگو و نام آن است. در نتیجه هر دو مورد باید با فونتی درشت و خوانا، درج شوند. در غیر این صورت کسب‌ و کار شما به‌ درستی معرفی نمی‌شود و تهیه‌ی کارت ویزیت، ثمره‌ای به همراه نخواهد داشت. این دو مورد از چنان اهمیتی برخوردارند که می‌توان از آن‌ها به‌ عنوان شناسنامه‌ی برند، نام برد.

خدمات

شما باید در کارت ویزیت ذکر کنید که در زمینه‌ی چه کاری تخصص دارید و چه خدماتی در این راستا ارائه می‌دهید. شرح این خدمات نباید طولانی باشد. با این حال نکات مهم هم نباید از قلم بیفتند.

اطلاعات تماس

ذکر شماره‌ی تلفن، از مهم‌ترین نکات در طراحی کارت ویزیت است. در صورتی که کسب‌ و کار شما از مکان ثابتی برخوردار است، درج آدرس هم ضروری است. ایمیل، وب‌سایت و نام کاربری برند شما در رسانه‌های اجتماعی، شماری از موارد دیگر هستند. این دسته از اطلاعات باید در پشت کارت نوشته شوند؛ بنابراین اکیداً توصیه می‌شود که از درج آن‌ها در جلوی کارت، خودداری فرمایید.

توسعه‌ی کسب‌ و کار از طریق طراحی کارت ویزیت

همانطور که ذکر شد، طرح کارت ویزیت می‌تواند در رونق کسب‌ و کار نقش پررنگی ایفا کند؛ در نتیجه به تمام افرادی که به جذب مشتریان بیشتر علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود که هرچه زودتر برای تهیه‌ی کارت ویزیت مناسب اقدام کنند.

ایران طرح، ضمن ارائه‌ی طراحی‌های درخشان و متناسب با هویت‌های بصری مختلف، امکان دانلود طرح را هم برای متقاضیان فراهم کرده است؛ بنابراین با صرف کمترین زحمت می‌توانید بهترین کارت ویزیت را از آن خود کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha