• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401112821352
  • منبع : نمایندگی سمنان

امام جمعه سمنان:

دشمنان به دنبال تحریف و کم اهمیت جلوه دادن سفر رئیسی به چین هستند

دشمنان به دنبال تحریف و کم اهمیت جلوه دادن سفر رئیسی به چین هستند

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به سفر این هفته رئیس جمهور به چین و دستاوردهای این سفر مهم گفت: دشمنان به دنبال تحریف و کم اهمیت جلوه دادن این سفر مهم هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سمنان اظهار کرد: ارتباط با چین به عنوان یک اقتصاد بزرگ جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی سفر آیت الله رئیسی به چین را مهم خواند و افزود: دشمنان جمهوری اسلامی در صددند تا این سفر مهم را کم اهمیت جلوه دهند.

نماینده ولی فقه در استان سمنان خاطرنشان کرد: اینکه دشمنان در این شرایط با تحریف به دنبال کوچک‌جلوه دادن اهمیت این سفر و زیرسوال بردن آن هستند، خود گویای موفقیت های این سفر است.

امام جمعه سمنان از کشور چین به عنوان قدرتی اقتصادی نام برد و افزود: چین به عنوان یکی از بزگترین قدرت های اقتصاد جهانی با آمریکا رقابت می‌کند.

مطیعی تقویت ارتباطات و تعاملات کشورمان با چین را ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: توسعه روابط جمهوری اسلامی با این قدرت اقتصادی مهم و به سود کشورمان است.
وی توسعه روابط و نزدیکی بیشتر ایران و چین را مهم دانست و اظهار کرد: تحریم هر دو کشور از سوی آمریکا، در حال حاضر مهمترین وجه و نقطه اشتراک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و چین است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: سفر آیت الله رئیسی به پکن و انعقاد تفاهمنامه ها و قراردادهای متعدد بین دو کشور و بازتاب آن در منطقه و جهان نشان از دستاوردهای زیاد این سفر مهم است.

مطیعی به اهمیت عضویت ایران در شانگهای پرداخت و افزود: سازمان همکاری‌های شانگهای یک سازمان بزرگ بین المللی است که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد و لذا عضویت ایران در این سازمان معتبر بین المللی مهم و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این بیش از چهار دهه پیشرفت های زیادی داشته ادامه داد: دشمنان چشم دیدن این پیشرفت ها را ندارند.

وی بااشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در این ارتباط که کشور ما در کنار پیشرفت‌های نظامی در زمینه‌های مختلف و از جمله در حوزه های نانو، پزشکی، علمی و ... پیشرفت زیادی کرده است اضافه کرد: دشمنان به دنبال این است که این پیشرفت های چشمگیر را کم اهمیت و ناچیز جلوه دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی به ارتباط دولت با بسیاری از کشورها اشاره و تصریح کرد:دولت آیت الله رئیسی همه توان خود را برای بهبود شرایط اقتصادی کشور به کار گرفته است.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی عظیم ۲۲بهمن گفت: انقلاب اسلامی یک نظام مردمی است.مردم همواره از انقلاب حمایت کردند.

وی به افزایش بیش از ۵۲درصدی حضور مردم در راهپیمایی امسال اشاره و تصریح کرد: این حضور حماسی در ۲۲بهمن بر اقتدار جمهوری اسلامی افزود.

وی با بیان اینکه مردم یکبار دیگر نشان دادند پای نظام هستند ادامه داد: مسوولان نیز باید با تلاش بیشتر مشکلات مردم را حل کنند.

امام جمعه سمنان از مسوولان اجرایی خواست: همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات معیشتی و کاهش نرخ تورم به کار بگیرند.

مطیعی به ۲۹ بهمن و سالروز مراسم چهلم شهدای قم در تبریز در سال ۱۳۵۷، پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۹بهمن بیان کرد: دشمنان ما،استقلال جمهوری اسلامی ایران را برنمی‌تابند.

وی با اشاره به در پیش بودن عید بزرگ بعثت به جایگاه و شان روز مبعث پرداخت و گفت: خداوند پیامبر اکرم(ص) را برای هدایت جامعه و خروج انسان‌ها از جهالت به پیامبری مبعوث کرد.

مطیعی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص)بزرگترین الگو و اسوه است، اظهار کرد: هر انسان مسلمانی برای هدایت و گام برداشتن در مسیر مستقیم باید آن حضرت را چه در رفتار و چه در کردار و گفتار الگوی خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha