• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401121410355
  • خبرنگار : 71604

آموزگاران بیشتر از دانش‌آموزان از «ChatGPT» استفاده می‌کنند

آموزگاران بیشتر از دانش‌آموزان از «ChatGPT» استفاده می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آموزگاران بیشتر از دانش‌آموزان خود، به استفاده کردن از«ChatGPT» تمایل دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست کمپانی، این تفکر رایج شده که فناوری «ChatGPT» مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت «OpenAI» برای دانش‌آموزان تنبل،‌ موهبت و برای آموزگاران آنها آفت است اما این نظریه ممکن است در جهان واقعی، کاملا درست نباشد. در واقع، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آموزگاران بیشتر از دانش‌آموزان از چت‌بات برای کارهای کلاسی استفاده می‌کنند.

در این نظرسنجی که توسط «بنیاد خانواده والتون»(Walton Family Foundation) انجام شد، از ۱۰۰۲ آموزگار و ۱۰۰۰ دانش‌آموز بین ۱۲ تا ۱۷ سال خواسته شد تا نظرات خود را در مورد این فناوری و استفاده کردن از آن برای کارهای مدرسه ارائه دهند. این نظرسنجی نشان داد که در سراسر آمریکا، ۵۱ درصد آموزگاران از ChatGPT برای مدرسه استفاده می‌کنند. این در حالی بود که فقط ۳۳ درصد دانش‌آموزان اعلام کردند این فناوری را برای کارهای مدرسه مورد استفاده قرار می‌دهند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که بسیاری از آموزگاران اجازه استفاده از ChatGPT را به دانش‌آموزان می‌دهند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که آموزگاران تقریبا چهار برابر بیشتر به دانش‌آموزان اجازه استفاده از ChatGPT را داده‌اند تا اینکه مچ آنها را در حال استفاده کردن از آن بدون اجازه بگیرند. تنها ۱۵ درصد از دانش‌آموزان اعتراف کردند که از این برنامه بدون اجازه آموزگاران خود استفاده کرده‌اند.

۵۹ درصد از آموزگاران موافق بودند که ChatGPT احتمالا کاربردهای آموزشی قانونی خواهد داشت که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. این در حالی بود که فقط ۲۴ درصد گفتند ChatGPT احتمالا فقط برای دانش‌آموزان سودمند خواهد بود تا بتوانند تقلب کنند.

۳۰ درصد از آموزگاران گزارش دادند که از هوش مصنوعی مولد برای برنامه‌ریزی درس استفاده می‌کنند. ۳۰ از آنها گفتند که هنگام ارائه کردن ایده‌های خلاقانه برای کلاس‌ها، به این فناوری روی آوردند و ۲۷ درصد گفتند که ChatGPT به ایجاد دانش مورد نیاز برای درس‌ها و کلاس‌ها کمک می‌کند.

پژوهشگران در مورد این نظرسنجی نوشتند: آموزگاران و دانش‌آموزانی که از ChatGPT استفاده کرده‌اند، می‌گویند که این فناوری تأثیر مثبتی را بر آموزش و یادگیری داشته است. هم دانش‌آموزان و هم آموزگاران آنها معتقدند که به جای جستجوی راه‌هایی برای محدود کردن ChatGPT باید راه‌هایی را برای گنجاندن این فناوری در آموزش و استفاده از آن به طور کامل پیدا کنیم.

بیشتر دانش‌آموزان باور داشتند که ChatGPT می‌تواند به آنها کمک کند تا دانش‌آموزان بهتری باشند و سریع‌تر یاد بگیرند. ۷۳ درصد آموزگاران نیز گفتند که ChatGPT می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا بیشتر بیاموزند.

پژوهشگران خاطرنشان کردند که سیستم آموزشی به کمک نیاز دارد و باید فناوری‌های جدیدی را که ممکن است تأثیرگذار باشند، بپذیرد. نتایج یک ارزیابی سراسری توسط «سازمان ارزیابی ملی پیشرفت آموزشی»(NAEP) نشان می‌دهد که نمرات آزمون خواندن و ریاضی در طول همه‌گیری کووید-۱۹، به پایین‌ترین سطح در دهه‌های اخیر کاهش یافت. نمرات خواندن بین سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ و سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، پنج امتیاز کاهش یافت که بزرگترین کاهش در ۳۰ سال گذشته است.

گفته می‌شود که ChatGPT، سریع‌ترین برنامه در حال رشد از نظر تعداد کاربر در میان هر برنامه دیگری در تاریخ وب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha