• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401122316757
  • منبع : نمایندگی سمنان

بستری اولین مصدوم در سمنان

چهارشنبه سوری شروع نشده ده ها تلفات در کشور گرفته است!

چهارشنبه سوری شروع نشده ده ها تلفات در کشور گرفته است!

ایسنا/سمنان به گفته سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان، چهارشنبه سوری هنوز شروع نشده در کشور منجر به ده ها تلفات و آسیب مختلف شده است.

پژمان قرائیان در آستانه شب چهارشنبه سوری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان های تحت پوشش علوم پزشکی استان سمنان تا ظهر امروز تنها در یک حادثه منجر به بستری شدن و آسیب به یک شهروند در سمنان شده است.

وی ادامه داد: اگرچه تلفات چهارشنبه سوری در استان بسیار کم بوده اما در سطح کشور تا این لحظه منجر به مرگ 14 نفر، 42 قطع عضو ، 63 آسیب به چشم و بینایی افراد و.. در کشور شده و به تعبیری هنوز شروع نشده این همه آسیب وارد کرده است.

وی از آماده باش کامل اورژانس سمنان برای خدمات دهی در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: تلاش همکاران ما بر این است که در کمترین زمان ممکن بر سر صحنه حوادث حاضر شوند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه همه ناوگان عملیاتی دانشگاه و از جمله اتوبوس آمبولانس ها و آمبولانس ها برای خدمات دهی احتمالی آماده شدند از خانواده ها خواست: با توجه به میانگین بالای جمعیت جوان و نوجوان در بین مصدومین، در فرزندان خود به خوبی مراقبت کنند.
وی از آماده باش نیروهای موتوری برای تسریع در خدمات رسانی به مصدومان احتمالی خبر داد و گفت: از ناوگان موتورسیکلت ها در مناطقی که دسترسی سخت تر است و یا در مناطق پرترافیک استفاده می شود. ضمن اینکه نیروها از طریق موتور بر سر بالین مصدوم حاضر و تا رسیدن آمبولانس اقدامات مراقبتی اولیه را برای مصدوم انجام می دهد.

وی با بیان اینکه زمان در درمان مصدومان از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: علی رغم فرسودگی ناوگان ها، سرعت رسیدن بر سر صحنه حوادث در استان کمتر از میانگین های کشوری است.

وی اضافه کرد: میانگین مدت زمان رسیدن بر سر صحنه حوادث در حوادث برون شهری در کشور 14 دقیقه و در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان کمتر از 11 دقیقه است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: همچنین میانگین حضور در حوادث در حوادث شهری در کشور هشت و در شهرستان های استان سمنان 6 دقیقه است.

وی گفت: با نوسازی و بروزسازی ناوگان آمبولانسی دانشگاه می توان این میانگین زمانی را سه و چهار دقیقه نیز کاهش دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha