• دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402012109990
  • خبرنگار : 71610

شورای همکاری خلیج فارس جنایات صهیونیست‌ها در قدس و مسجد الاقصی را محکوم کرد

شورای همکاری خلیج فارس جنایات صهیونیست‌ها در قدس و مسجد الاقصی را محکوم کرد

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای تجاوزات روزهای اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و یورش‌های مداوم آنها به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد: ادامه تجاوزات، یورش‌ها و تیراندازی‌های نظامیان اشغالگر اسرائیل در مسجدالاقصی؛ هتک حرمت مقدسات و تجاوز به قبله اول مسلمانان در این ایام مبارک است.

 وی افزود: علاوه بر این، چنین اقداماتی احساسات مسلمانان در سراسر جهان را تحریک کرده و همچنین نقض جدی قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل قلمداد می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: تداوم تجاوزات وحشیانه و حملات به مقدسات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین یک اتفاق خطرناک است و دولت اسرائیل تمامی مسؤولیت‌ها و پیامدهای آن را بر عهده دارد؛ چراکه که به اوضاع متشنج موجود دامن می‌زند و آتش فتنه و نفرت را شعله ور می‌کند.

البدیوی همچنین گفت، تمامی بیانیه‌های شورای همکاری خلیج فارس موید مواضع قاطع کشورهای عضو شورا در قبال مساله فلسطین و حفظ حرمت اماکن مقدس آن است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در پایان از جامعه بین‌المللی خواست که اقدامات و تدابیر عملی را برای حفاظت از ملت فلسطین و توقف تلاش‌های صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود قدس و اماکن مقدس آن اتخاذ کند.

همچنین اتحادیه عرب جنایات و اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض حقوق اساسی و انسانی آنان و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط شهرک نشینان اشغالگر به ویژه در ماه مبارک رمضان را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سعید ابو علی مشاور دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز کشتار دیریاسین بر ضرورت تحرک قاطع جامعه بین الملل برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و اعمال فشار بر این رژیم جهت پایبندی به قوانین و قطعنامه‌های بین المللی و پایان دادن به تجاوزات خود علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

ابو علی اظهار داشت که در جریان جنایت دیریاسین، صدها زن و مرد و کودک فلسطینی طی جنایتی وحشیانه توسط صهیونیست ها به خاک و خون کشیدهه شدند و در مجموع بیش از ۲۵۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۳۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وی عنوان کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد که آخرین نمونه آن حمله به شهرک حواره و به آتش کشیدن خانه‌های فلسطینی در این منطقه و هتک حرمت مقدسات قدس، الخلیل و دیگر مناطق فلسطینی و حملات مکرر به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان و سرکوب وحشیانه نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی و محاصره ظالمانه نوار غزه است.

ابوعلی خاطر نشان کرد که این اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تمامی تلاش ها برای آرام سازی اوضاع را بی نتیجه کرده و صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر می اندازد.

مسجدالاقصی طی چند روز اخیر با یورش‌های مداوم نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مواجه بوده است؛ اقدامی که منجر به تشدید تنش در اراضی اشغالی شده و محکومیت‌های بین‌المللی گسترده و همچنین پاسخ مقاومت فلسطین با انجام حملات موشکی به اراضی اشغالی از چند جبهه را به همراه داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha