• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402020200646
  • خبرنگار : 71594

با توجه به بیانات رهبری در نماز عید فطر بیان شد

راهکار نماینده اصفهان برای تغییر در سیاست‌های مالی کشور

راهکار نماینده اصفهان برای تغییر در سیاست‌های مالی کشور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد استیضاح فردی مانند دکتر فاطمی امین، وزیر صمت مشکلی از ما حل نمی‌کند.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با سخنان رهبری در نماز عید فطر و تاکید ایشان بر همدلی، هم افزایی و همکاری قوا و اینکه مسئولان نباید برای خدمت یکدیگر مانع ایجاد کنند، با تاکید بر اینکه سه قوه باید برای مصالح کشور کار کنند، عنوان کرد: سه قوه باید هم‌افزایی داشته باشند تا خدای ناکرده مصالح دیگری را به مصالح کشور لحاظ نکنند.

میرزایی در خصوص اینکه چه اقداماتی منجر به ایجاد مانع در برابر خدمت رسانی به مردم می‌شود؟، تصریح کرد: اگر کار مدیریتی، سیاسی و اجرایی نکرده باشید بعضی مواقع یک اطهار نظر مخالف یا ناپخته می‌تواند جمعی را از هم بپاشد و یا کاری را از ثمر بیاندازد که بیشتر در فضاهای مدیریتی و سیاسی کشور این گونه اختلافات ممکن است منجر به نتیجه نگرفتن از کار شود.

وی درباره چگونگی تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» توسط  مجلس و دولت گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر برنامه هفتم را ارائه کند و مجلس نیز سریع‌تر کمیسیون تلفیق برنامه را تشکیل دهد تا بتوان با سرعت بیشتری برنامه پنجساله هفتم را تنظیم و تصویب کرد تا بتوان بودجه‌های سالیانه را هم مطابق با آن طراحی کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم، فوری و اولویت دار مجلس، دولت و قوه قضائیه در سطح کلان اداره کشور موارد فوق است که باید انجام شود.

میرزایی در رابطه با اینکه آیا استیضاح برخی وزرا و بلاتکلیف شدن مجدد چندماهه وزارتخانه‌ها کمکی به تحقق شعار سال خواهد کرد؟ گفت: اگر سیاست‌های پولی و مالی کشور درست نشود سایر فضاها و بازارهای اقتصادی ما هم هر چقدر تلاش کنند موفق به دستاورد قابل توجهی نخواهند شد.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد استیضاح فردی مانند دکتر فاطمی امین، وزیر صمت مشکلی از ما حل نمی‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر ۴ نفر در دولت درست عمل کنند عملکرد بقیه نیز قابل توجه خواهد بود، گفت: اگر این چهار نفر در دولت عملکرد خوبی نداشته باشند ولو اینکه سایرین هم خوب عمل کنند دولت با موفقیت چندانی مواجه نخواهد شد. این چهار نفر نیز شامل معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی هستند، بنابراین اگر دولت می‌خواهد تورم را مهار کرده و رشد تولید را رقم بزند، درباره برنامه‌ها و سیاست‌های این چهار نفر باید تدبیر درستی انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha