۱۴۰۲-۰۲-۱۰ | ۱۵:۳۲
منبع: نمایندگی خراسان جنوبی
کرونا و روند کاهشی طی ۳ هفته در خراسان جنوبی

کرونا و روند کاهشی طی ۳ هفته در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی (ایسنا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از روند کاهشی کرونا طی سه هفته اخیر خبر داد و گفت: تنها ۷.۴ درصد نمونه‌های گرفته شده مثبت گزارش شده است.

مجید شایسته در گفت‌وگو با ایسنا در مورد روند افزایشی یا کاهشی کرونا در استان، اظهار کرد: طی سه هفته اخیر موارد مثبت کرونا روند کاهشی داشت.

وی با بیان اینکه حدود ۹۴ درصد نمونه‌های گرفته شده از موارد بستری بودند، افزود: علت رنگ بندی زرد در شهرستان‌های نهبندان، درمیان، بیرجند، قاینات، سرایان و فردوس موارد مثبت بستری بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تنها ۷.۴ درصد نمونه‌های گرفته شده مثبت گزارش شده است، تصریح کرد: براساس آخرین نقشه رنگ بندی کرونایی کشور، شهرستان‌های نهبندان، درمیان، بیرجند، قاینات، سرایان و فردوس در وضعیت زرد قرار داشته و سایر شهرستان‌های استان شامل؛ سربیشه، خوسف، طبس، بشرویه و زیرکوه در وضعیت آبی هستند.

شایسته با بیان اینکه خوشبختانه در نقشه رنگ بندی کرونایی استان هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد، یادآور شد: همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن از سوی مردم تاکید می‌شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها