• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402021609777
  • خبرنگار : 71457

استقبال حمیدتی از آغاز مذاکرات با ارتش سودان در عربستان

استقبال حمیدتی از آغاز مذاکرات با ارتش سودان در عربستان

فرمانده نیروهای واکنش سریع امروز (شنبه) از بیانیه مشترک عربستان و آمریکا درمورد آغاز مذاکرات میان طرف های سودانی در شهر جده استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، محمد حمدان دقلو، معروف به حمیدتی، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان در توئیتی، تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی صورت گرفته جهت رسیدن به آتش بسی که گشودن گذرگاه‌های انسانی را تسهیل می‌کند تا شهروندان بتوانند از خدمات اساسی برخوردار شوند، ستود.

وی بر پایبندی نیروهایش به موضع ثابت و اعلام شده خود مبنی بر لزوم رسیدن به دولت انتقالی مدنی که آغازگر تحول دموکراتیک پایدار باشد که آرمان‌های مردم برای رسیدن به امنیت و ثبات و توسعه را محقق کند، تاکید کرد.

حمیدتی در پایان از عربستان سعودی و آمریکا به دلیل نظارت بر این ابتکارعمل قدردانی کرد.

وی به صورت ویژه نیز از رهبری عربستان برای میزبانی از این مذاکرات که امید می‌رود اهداف مطلوب خود را محقق کند، قدردانی کرد.

پیشتر عربستان و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک دو طرف درگیر در سودان را به برعهده گرفتن مسئولیت‌هایشان در قبال مردم سودان و پیوستن جدی به این مذاکرات ترغیب کردند.

در همین راستا، خالد عمر، سخنگوی روند سیاسی در سودان امروز در سخنانی، از مذاکرات جده میان نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع در چارچوب ابتکار عمل عربستان و آمریکا استقبال کرد.

خالد عمر در توئیتی ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به آتش بس کاملی منجر شود که مقدمه‌ای برای یک راه حل سیاسی فراگیر باشد که به رنج مردم سودان پایان داده و وحدت کشور و نهادهای آن را حفظ کرده و صلح و آزادی و عدالت را محقق کند.

وی گفت: جنگ مورد نکوهش است و جنگ راه حلی برای مسائل اصلی کشور ما نیست و هزینه این جنگ روز به روز بیشتر می‌شود. اگر این جنگ ادامه داشته باشد، ابعاد خارجی و داخلی به آن افزوده می شود که پایان دادن آن به دست سودانی‌ها را دشوار می‌کند. رسیدن به ارتش واحد ملی‌گرا که از سیاست به دور باشد، بهترین راه برای حفظ وحدت و حاکمیت سودان است.

سخنگوی روند سیاسی در سودان گفت: نهادیده کردن یک تحول مدنی دموکراتیک مداوم، همان راه حل سیاسی مسالمت آمیز است که هرچقدر هم که صداها که آتش کشور را شدت می‌بخشد، اما ما به این گزینه پایبند خواهیم بود این مسیر ما است که از آن کنار نخواهیم کشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha