• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402022013228

شهردار شیراز:

فقدان مدیریت واحد یکپارچه شهری مهمترین چالش شهرداری‌هاست

فقدان مدیریت واحد یکپارچه شهری مهمترین چالش شهرداری‌هاست

ایسنا/فارس شهردار شیراز،فقدان مدیریت واحد یکپارچه شهری و مشخص نبودن شهرداری به‌عنوان یک نهاد دولتی یا غیردولتی را دو چالش شهرداری‌ها برشمرد.

محمدحسن اسدی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در آیین شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، در شیراز گفت: حائز اهمیت بودن عملکرد شورای اسلامی در شورای ششم شیراز باعث شد که بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز ظرف یکسال با افزایش ۳۰۰ درصدی به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و این در حالیست که در هیچ کلان‌شهری شاهد سه برابری شدن ظرفیت بودجه شهرداری نبودیم که این خود از ظرفیت شوراها است.

او در ادامه به اجرای جشنواره جهش عمرانی در کلانشهر شیراز اشاره کرد و گفت: سال گذشته دوازده مرحله از جشنواره جهش عمرانی در شهر شیراز اجرایی شد.

اسدی در ادامه به راه‌اندازی و مسافرگیری خط ۲ مترو در شیراز بعنوان کلان‌شهر پیشرو در خط ۲ مترو اشاره کرد و افزود: در حالی خط دو مترو شیراز در فاز یک بطول ۱۰ کیلومتر وارد چرخه مسافرگیری شده که خط یک مترو شیراز به طول ۲۵ کیلومتر روزانه ۱۲۰ هزار مسافر را جابجا می کند.

شهردار همچنین به دیدار شهرداران کلانشهرها با معاون اول رئیس جمهور اشاره و عنوان کرد: در این دیدار مسائل و مشکلات مطرح و برای رفع آنها دستور رسیدگی صادر شد.

اسدی به ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز و تدارک یک هفته برنامه های متنوع پرداخت و خاطرنشان کرد: شهر شیراز در سوم خرداد ماه میزبان دومین همایش ملی سرمایه‌گذاری است که از تمام سرمایه‌گذاران برای حضور در این همایش دعوت می‌شود.

او با تأکید به ظرفیت بی نظیر شورای عالی استانها افزود: متاسفانه تا به امروز از این ظرفیت شایسته به نحو مطلوب استفاده نشده است.

شهردار شیراز اظهار امیدواری کرد: این اجلاس و نشست‌های تخصصی می‌تواند نتایج خوبی برای شهر شیراز و کلان‌شهرها داشته باشد.

اسدی همچنین با اشاره به اینکه شیراز جزو شهرهای گردشگرپذیر ایران و جهان به شمار می‌رود، گفت: حضور ۳.۵ میلیون نفر گردشگر و زائر در تعطیلات نوروز نشان دهنده این است که شیراز شهر گردشگر پذیر است.

رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه نهاد شوراها از نظر فرهنگی باید بتواند جریان‌ساز فرهنگ انقلابی اسلامی باشند، گفت: افتخاری انحصاری که برای این نهاد باید متصور شد، همین مؤلفه است.

مهدی طاهری گفت: به‌دلیل حضور احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه هئیت دولت، فردا پنج‌شنبه، شاهد سخنرانی این مقام ارشد دولتی در اجلاس ۶۷ شوراهای اسلامی کلان شهرها خواهیم بود.

نائب‌رئیس شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها یادآوری کرد: مقام و جایگاه این نشست مشورتی با پشت سر گذاشتن ۶۶ اجلاسیه و ارائه راهکارهای مفید در مسیر اداره شهرها با ظرفیت شوراها حایز اهمیت است.

او اظهار امیدواری کرد: شصت‌وهفتمین مجمع به میزبان کلان شهر شیراز بتواند گام‌های مؤثری را برای نزدیک‌ترشدن خدمات‌رسانی شوراها در مسیر تحقق آرمان نظام بردارد.

طاهری مردم‌سالاری دینی را مهمترین دستاورد نظام مردم‌سالاری جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: شوراها مهمترین نماد تشکیل نهادهای مردمی است که نزدیکترین نهاد به مردم که در سرنوشت انها نقش ایفا می‌کند.

رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در شوراهای اسلامی شهر شیراز مردم نزدیک‌ترین اثرگذاری راه‌های خود را مشاهده می‌کنند که از این منظور شوراها باارزش‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

او با تاکید بر افزایش اندیشه‌ورزی در نهاد شوراها خاطرنشان کرد: ارکان اجرایی این موضوع را می‌توان در چهار مؤلفه خلاصه کرد؛ در ابتدا این نهاد بتواند چالش‌ها و مسائل را احساس و تحلیل کند، دوم اینکه راهکار برای رفع این چالش‌ها ارائه دهد و در گام‌های بعدی زمینه‌ای برای فرصت‌شناسی، فرصت‌سازی و تبیین نقش خود در تصمیم‌گیری‌ها ایفا کند.

طاهری با بیان اینکه نهاد شوراها از نظر فرهنگی باید بتواند جریان‌ساز فرهنگ انقلابی اسلامی باشند، گفت: افتخاری انحصاری که برای این نهاد باید متصور شد، همین مؤلفه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha