• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402031609730
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نخبه رشته کامپیوتر در گفت‌وگو با ایسنا:

دوری از امکانات آموزشی، انگیزه را در من نکُشت

دوری از امکانات آموزشی، انگیزه را در من نکُشت

ایسنا/خراسان جنوبی یکی از نفرات برتر المپیاد کامپیوتر ایران و جهان با بیان اینکه من با انگیزه و اهدافم زندگی می‌کنم، گفت: مسیر المپیاد در دوری از امکانات آموزشی سخت بوده، اما این امر انگیزه را در من نکُشت.

مهدیس میرزایی، دانش‌آموز نخبه کامپیوتر ایران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از کودکی دوست داشتم متفاوت باشم و شاید یکی از علل آن، مادرم بود.

وی با بیان اینکه مادرم همیشه به من انگیزه می‌داد و با تشویق من را به ادامه مسیر مصمم‌تر می‌کرد، افزود: از پنج سالگی در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کردم تا درک کنم استعدادم در چه زمینه‌ای است.

میرزایی با بیان اینکه در کلاس هفتم در درس کار و فناوری متوجه شدم به برنامه نویسی کامپیوتر علاقمندم، تصریح کرد: استارت کار از این حوزه آغاز شد و در مسابقات مختلف برنامه نویسی شرکت کردم.

وی با بیان اینکه در سال هشتم مدرسه با تعریف پروژه‌ای در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردم، اظهار کرد: این پروژه علاوه بر طرح اولیه از یک ماکت و برنامه نویسی سخت افزاری و نرم افزاری برخوردار بود که توانست در مرحله کشوری نیز حائز رتبه اول شود.

این دانش آموز بیان کرد: سال نهم نیز با یک طرح دیگر در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کرده و تا مرحله استانی پیش رفته و رتبه یک استان را به دست آوردم؛ با همان طرح در جشنواره اختراعات لندن ۲۰۱۹ شرکت کرده و مدال طلا را کسب کردم.

میرزایی با بیان اینکه در جشنواره اختراعات ژنو سوییس ۲۰۲۰ موفق به کسب مدال نقره شدم، تصریح کرد: در جشنواره ملی ابن سینا مدال طلا را از آن خود کرده و همزمان در المپیادهای علمی داخلی و خارجی نیز در مقطع متوسطه اول شرکت کردم.

وی از کسب مدال نقره در المپیاد آسیایی ریاضی sasmo۲۰۲۰ و دیپلم افتخار در المپیاد جهانی ریاضی ijmo در رقابت با دانش‌آموزانی از سراسر دنیا، ادامه داد: در سال نهم مدرسه به واسطه افتخاراتی که در مقطع متوسطه اول کسب کرده بودم به عنوان دانش‌آموز ممتاز خراسان رضوی شناخته شده و جایزه بنیاد ملی البرز ملقب به نوبل ایرانی را کسب کردم.

امکانات کم مانع انگیزه‌ام نشد

میرزایی با بیان اینکه پس از ورود به متوسطه دوم و همزمان با مهاجرت از خراسان رضوی به خراسان جنوبی تمام هدفم را روی المپیادهای علمی و در رشته‌ مورد علاقه‌ام یعنی المپیاد کامپیوتر متمرکز کردم، افزود: مسیر المپیاد مسیری صعب العبور و سخت بوده و این سختی زمانی که از تمام امکانات آموزشی دور هستی بیشتر می‌شود.

 وی با بیان اینکه سختی‌ها و نبود امکانات باعث دوری از هدفی که در ذهن داشتم، نشد، بیان کرد: باوجود تمام سختی‌ها دو سال پیاپی زحمت کشیده و با جستجوی منابع و کتاب‌ها توانستم مدال برنز المپیاد کامپیوتر را کسب کنم.

میرزایی با بیان اینکه من با انگیزه و اهدافم زندگی می‌کنم، تصریح کرد: یک روز از زندگی را نمی‌توانم بدون برنامه و هدف بگذرانم؛ اما از طرفی می‌بینم که بسیاری از هم سن و سالانم از این اهداف دور شده و انگیزه‌ای ندارند که این امر آنان را به اهداف نرسانده و موفق نمی‌سازد.

وی ادامه داد: رویاهای بسیار بزرگی برای چند سال آینده در سر می‌پرورانم که امیدوارم بتوانم به آن‌ها جامه عمل بپوشانم و باعث افتخار خانواده و شهر و کشور شوم.

میرزایی، توصیه‌ای به هم سن و سالان خود داشت و بیان کرد: اگر هدفمند زندگی کنید دنیا جلوه قشنگ‌تری از خود را نشان خواهد داد و راه‌هایی گشوده خواهد شد و این قانون جهان است؛ "از تو حرکت از خدا برکت ".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha