• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402032818229
  • خبرنگار : 71594

راستی خواستار شد: کالابرگ الکترونیکی کمک معیشتی را فعال کنید

راستی خواستار شد: کالابرگ الکترونیکی کمک معیشتی را فعال کنید

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی لایحه عفاف و حجابی که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده را قابل نقد دانست و گفت: نمایندگان مجلس با مساعدت علما و نخبگان اسلامی لایحه ارائه شده را تبدیل به قانونی کامل و جامع خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، جعفر راستی در بخشی از نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به تیم اقتصادی دولت، با اشاره به وضعیت معیشت مردم در سال مهار تورم و رشد تولید یادآور شد: خبر دارید که بسیاری از موضوعات برنامه ششم توسعه محقق نشده و کسی نیست از مقصرین ذی ربط بپرسد چرا به برنامه های ابلاغی عمل نمی‌کنند. قرار بود تا پایان برنامه ششم تسهیلات بانکی به صنعت مولد به ۳۰ درصد کل تسهیلات بانک برسد که این امر محقق نشده است.

وی خطاب به وزیر نفت هم با بیان این ادعا که «بالای ۸۰ درصد از مهره های دولت قبل در مراکز تصمیم‌گیر شما حضور دارند» خواستار رسیدگی به وضعیت وزارتخانه مرتبط شد و پرسید از قاچاق تولیدات سوخت داخلی خبر دارید؟ تنها با مدیریت صحیح تولید داخلی فرآورده های نفتی که قریب به ۵۰۰ میلیون لیتر در روز است می شود حال معیشت مردم را خوب کرد و با فروش ۵۰ درصد آن به صورت  آزاد و به قیمت بازار جهانی می توان به هر خانواده ایرانی ۲۰ میلیون تومان کمک معیشتی داد. سوال این است که چه چیزی مانع انجام این کار می شود؟ حتما پای مافیای قاچاق در میان است.

وی افزود: اگر این کار انجام شود کشور از  معضلات عرضه سوخت چند نرخی نجات یافته و به تبع آن قاچاق به صفر می رسد. دستگاه های نظارتی و امنیتی کجایند تا حق مسلم مردم ایران را از این مافیای زالو صفت پس بگیرند؟

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به متولیان عفاف و حجاب لایحه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی را قابل نقد دانست و گفت: نمایندگان مجلس با مساعدت علما و نخبگان اسلامی لایحه ارائه شده را تبدیل به قانونی کامل و جامع خواهند کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در ادامه نطق خود تذکری به رئیس جمهور داشت و بیان کرد: قرار بود قبل از حذف ارز ترجیحی کالابرگ الکترونیکی کمک معیشتی را فعال کنید که نشد. امسال طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت موظف است این کالابرگ را جهت ترمیم قدرت خرید مردم اجرایی کند.

راستی در پایان ساماندهی قیمت مسکن و اجاره بهای آن، حذف مافیای حاکم بر اقتصاد، ساماندهی مناطق آزا د تجاری و ویژه اقتصادی و ساماندهی فضای مجازی را خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha