• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032818257
  • خبرنگار : 71660

اردوغان: از خبر درگذشت دوست عزیزم برلوسکنی بسیار ناراحت شدم

اردوغان: از خبر درگذشت دوست عزیزم برلوسکنی بسیار ناراحت شدم

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مدح سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر اسبق ایتالیا که به تازگی درگذشته، صحبت کرد و از خاطرات با او گفت.

به گزارش ایسنا، در مطلبی که توسط روزنامه ایتالیایی "ال مساجرو" منتشر شد، رجب طیب اردوغان از نخست‌وزیر اسبق ایتالیا که به تازگی فوت کرده یاد کرد و گفت: برلوسکنی اولین کسی بود که نخستین پیروزی من را در انتخابات سراسری ترکیه در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۰۲ تبریک گفت.

اردوغان گفت که به خاطر شعری که خوانده بود از ورود به عرصه سیاست ممنوع و از مشارکتش در سیاست "به طور غیرقانونی" جلوگیری شده بود. به گفته رئیس‌جمهور ترکیه، برلوسکنی اولین رهبر در جهان بود که به چنین موضوعی اعتراض کرد.

او در ادامه گفت: دوست من برلوسکنی تماس گرفت و پیروزی ما در انتخابات را تبریک گفت. او به من گفت که محرومیت سیاسی‌ام غیرقانونی بود و من را به کشورش دعوت کرد. ما آقای برلوسکنی را در رم ملاقات کردیم و گفت‌وگویی جامع درباره روابط ترکیه-ایتالیا و مسائل مربوط به اتحادیه اروپا داشتیم. دوست من برلوسکنی گفت که "شما اکنون در منزل بهترین دوستتان در اروپا هستید. من با دوستان نخست‌وزیرم در اتحادیه اروپا تماس خواهم گرفت و به عنوان وکیل شما فعالیت خواهم کرد."

اردوغان افزود: برلوسکنی حین وظیفه‌ و ریاستش همیشه از عضویت کشور ما در اتحادیه اروپا حمایت می‌کرد. ما روابط مفید، صادقانه و دوستانه با برلوسکنی داشتیم. برلوسکنی سیاستمداری بود که عاشق ملت ترکیه بود و به آن احترام می‌گذاشت.

رئیس‌جمهوری ترکیه در پایان اظهار کرد: آقای برلوسکونی با نگرش منحصر به فرد و دستاوردهایش در زمینه‌های مختلف از دنیای تجارت گرفته تا سیاست، سیاستمداری بی‌نظیر بود. من معتقدم که برلوسکنی که سال‌های زیادی در عرصه سیاست ایتالیا بود، با رفتنش اثری ماندگار و حذف‌نشدنی از خود بر جای گذاشته است. هنگامی که خبر درگذشت دوست عزیزم سیلویو برلوسکنی را شنیدم، دوستی که سال‌ها با او کار کرده بودم، بسیار احساس ناراحتی کردم. او همیشه در یاد و خاطرات ما به عنوان دوستی واقعی با خاطراتی زیبایی که از خود به یادگار گذاشته، خواهد ماند. من از صمیم قلبم در درد و اندوه خانواده آقای برلوسکنی شریک هستم و از طرف کشور و ملتم به مردم ایتالیا تسلیت عرض می‌کنم.

سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق ایتالیا که اخیرا گزارش‌هایی درباره وخامت وضعیت سلامتش منتشر شده بود، در بیمارستانی در شهر میلان ایتالیا، در سن ۸۶ سالگی در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) درگذشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha