• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402041710391
  • منبع : شهرداری تهران

معاون شهردار تهران تأکید کرد

هوشمندسازی شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی ناوگان

هوشمندسازی شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی ناوگان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که لازم است هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی و توسعه تاکسی‌های ناوگان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، شورای سالانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به ریاست معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان تاکسیرانی، ناظر شورای اسلامی شهر تهران در این سازمان و مشاور حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک برای بررسی عملکرد مالی سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

جلال بهرامی در نشست شورای سالانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اعلام اینکه سبک و سیاق حسابرسی در مجموعه مدیریت شهری تغییر کرده و با سخت‌گیری بیشتری انجام می‌شود، گفت: همه سازمان‌ها و شرکت‌ها باید امور مالی خود را با این نگاه جدید همسو کنند و پیش از آنکه موسسات حسابرسی و شورای شهر به مباحث ورود کنند، خود سازمان‌ها و شرکت‌ها موضوعات مربوط به حسابرسی را با دقت و شفافیت، به‌روز و آماده کنند تا هر لحظه که لازم شد به مراجع مربوطه ارائه نمایند.

جلال بهرامی با تأکید بر اینکه مالیات، مبحث مهمی است که همواره باید در دستور کار سازمان‌ها و شرکت‌ها باشد و گزارش‌های لازم در این خصوص هر هفته به‌روز شود، از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خواست تا در مدت ۳ ماه، موضوع مالیات و حسابرسی مربوط به آن را آماده و ارائه کند.

وی با اشاره به لزوم اینکه هیئت عامل، هیئت مدیره و مدیرعامل باید مطابق اساسنامه سازمان و شرکت خود عمل کنند و نباید هیچ اقدامی خارج از مفاد اساسنامه خود انجام دهند، اظهار کرد: مصوبات هیئت مدیره‌ها باید بر اساس اساسنامه و در چارچوب قوانین بالادستی باشد و بخش‌نامه‌های ابلاغی نمی‌توانند مغایر اساسنامه، چیزی را تحمیل کنند. 

بهرامی با بیان این‌که دوگانگی‌ها و تعارض‌های موجود بین اساسنامه‌ها و بخش‌نامه‌ها باید رفع شود تا موضوعات به هیئت تخلفات اداری یا دستگاه قضایی کشیده نشود، تصریح کرد: برای هم‌افزایی بیشتر، لازم است طرح‌های حمل و نقلی در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان تاکسیرانی، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت بهره‌برداری مترو و سایر نهادهای مرتبط به منظور اجرای مدیریت حمل و نقل مسافر به‌ صورت یکپارچه و هماهنگ، امکان‌سنجی شود و در این میان، انتظار داریم هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی و توسعه تاکسی‌های ناوگان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، هر یک از اعضای هیئت عامل، نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف، مطرح کردند و سپس، مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان و همچنین، عملکرد هیئت عامل در سال گذشته و نیز برنامه‌های آتی سازمان، ارائه کرد.

بنا براعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ در جلسه شورای مذکور، نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان تاکسیرانی در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ضمن قرائت گزارش صورت‌های مالی،‌ عملکرد مالی و جریان‌های نقدی این شرکت را در سال مالی ۱۴۰۱ «منصفانه (مطلوب)» ارزیابی کرد و پس از ارائه گزارش عملکرد هیئت عامل سازمان تاکسیرانی، ابراهیم باقی، مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، برخی موضوعات حسابرسی و مالی و ضرورت اصلاح و بروزرسانی بعضی از فرآیندهای مالی سازمان تاکسیرانی را تبیین و آمادگی اداره کل مذکور را برای ارائه مشاوره و مساعدت در مورد موضوعات مطروحه اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha