• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042012688
  • خبرنگار : 50569

اکران ۳ فیلم در اولین روز جشنواره حوا در مشهد

اکران ۳ فیلم در اولین روز جشنواره حوا در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی اکران فیلم‌های اولین جشنواره بین‌المللی حوا از امروز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد آغاز می‌شود.

پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد از امروز ۲۰ تیرماه تا روز جمعه ۲۳ تیرماه میزبان اکران فیلم‌‎‌های اولین جشنواره بین‌المللی حوا خواهد بود.

هوک

فیلم «هوک» یک فیلم بومی به کارگردانی حسین ریگی است. توجه فیلمساز به عناصر بصری جغرافیای سیستان و بلوچستان از نقاط قوت فیلم به حساب می‌آید. احتمالا مخاطبان با تماشای فیلم به یاد آثار امیر نادری به ویژه فیلم «سازدهنی» و «دونده» می‌افتند.

هوک فیلمی مربوط به ورزش و نوجوانان است و به روایت ورزش بوکس که قهرمان‌های نامی‌ای از استان سیستان و بلوچستان دارد، می‌پردازد. «امیر جعفری» با گریم متفاوت و ادای مناسب لهجه خطه سیستان و بلوچستان یکی از جذابیت‌های تماشای این فیلم محسوب می‌شود.

این فیلم ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی اکران خواهد شد.

سرهنگ ثریا

فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی است که رنج خانواده‌هایی که پس از سقوط صدام به مقر قرارگاه اشرف رفته‌اند تا فرزندشان را که سال‌هاست ندیده‌­اند ملاقات کنند، اما جز درد چیزی نصیبشان نمی‌شود را روایت می‌کند.

ثریا به یاد شخصیت واقعی «ثریا عبداللهی» مادر امیراصلان­ حسن­زاده یکی از اعضای سازمان است که طبق شعار فیلم اعتقاد دارد این راه با گریه باز نمی‌­شود و تلاش می‌کند با هدایت و رهبری دیگر خانواده‌­ها کاری انجام دهد.

اکران این فیلم در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی برای ساعت ۱۹ برنامه‌ریزی شده است.

واهگ

مستند «واهگ» به زندگی سمیه میهن‌خواه، بانوی فعال بلوچ در حوزه فرهنگی می‌پردازد و جنبه‌های کمتر دیده شده زندگی زن و خانواده را در بلوچستان به تصویر می‌کشد. وی از پیشروان عرصه کتابخوانی کودک و نوجوان در منطقه دشتیاری است که فعالیت‌های اثرگذاری در این حیطه در منطقه محروم خود انجام داده است.

این مستند ساعت ۲۱ اکران خواهد شد.

دیوارهای نخی

مستند «دیوارهای نخی» زندگی پیرزنی به نام ننه شهناز را روایت می‌کند که مادر شهید است و از مردم عشایر دعوت می‌کند تا به چادرش بیایند و بازی ایران و مراکش که از بازی‌های جام جهانی است را تماشا کنند. در ادامه او این جشن ملی را به مراسم و آیین‌های بومی پیوند می‌زند و مردم را برای این مهم ترغیب می‌کند.

این مستند ساعت ۲۱ در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی اکران خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha