• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402042717669
  • خبرنگار : 71415

هفت سال پس از خروج،

اکثریت انگلیسی‌ها بریگزیت را یک اشتباه و شکست می‌دانند

اکثریت انگلیسی‌ها بریگزیت را یک اشتباه و شکست می‌دانند

نتایج یک مطالعه جدید از افزایش بی سابقه انگلیسی‌هایی که بریگزیت را یک انتخاب اشتباه می‌دانند خبر داده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری رویترز، نتایج یک مطالعه از سوی شرکت نظرسنجی "یوگاو" که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد، درصد انگلیسی‌هایی که بریگزیت را یک اشتباه می‌دانند در ماه جاری میلادی رکوردی جدید را ثبت کرده است.

نتایج این نظرسنجی مشخص کرد، ۵۷ درصد از انگلیسی‌ها، رای داده شده به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا را در نظرسنجی ژوئن سال ۲۰۱۶، رخدادی که مزایای اقتصادی چندانی به همراه نداشته، اشتباه می‌دانند. در مقابل ۳۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، معتقد به درست بودن این اتفاق هستند.

بیش از نیمی از پاسخگویان این نظرسنجی معادل ۵۵ درصد گفتند، در صورتی که همه پرسی بر سر بریگزیت دوباره تکرار شود، به باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا رای می‌دهند در حالی که ۳۱ درصد گفتند به خروج از این اتحادیه رای خواهند داد.

ماه مه گذشته، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس ادعا کرده بود، بریگزیت مزایای اقتصادی برای این کشور به همراه داشته و سیاستهای دولتش در حوزه بنادر آزاد و کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده را به عنوان نمونه‌هایی از این مزایا ذکر کرده بود.

اقتصاددان‌ها می‌گویند، بنادر آزاد انگلیس – مناطق آزاد تجاری برخوردار از کاهش عوارض گمرکی و مالیات و قوانین تجاری تسهیل شده – بعید است منجر به تقویت اقتصاد انگلیس شود و صرفا در مقام یک ابزار توسعه منطقه‌ای ارزشی محدود دارند.

به نوشته رویترز، سطح سرمایه‌گذاری در انگلیس از بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ رشد کمی پیدا کرده است. برخی اقتصاددانهای حامی بریگزیت به این حقیقت اشاره می کنند که در سالهای منتهی به ۲۰۱۶ سطه سرمایه در این کشور به میزان شدیدی رشد یافته و بعد کند شده، اما برخی مطالعات اقتصادی بریگزیت را به عنوان یکی از دلایل رکود اقتصادی معرفی کرده‌اند.

نظرسنجی یوگاو با پرسش از بیش از ۲۰۰۰ پاسخگوی انگلیسی برگزار شده است. این نظرسنجی همچنین نشان داد، ۶۳ درصد انگلیسی‌ها هم اکنون بریگزیت را بیشتر از آن یک موفقیت برای این کشور بدانند یک شکست تلقی می‌کنند. تنها ۱۲ درصد از این رخداد را بیشتر یک موفقیت خواندند. ۱۸ درصد نیز گفتند که نه موفقیت و نه شکست بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha