• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402043119807
  • خبرنگار : 50039

در چارچوب سلسله دستگیری‌ها رخ داد؛

دستگیری کارچاق کن پرونده ارثیه میلیاردی گرگان

دستگیری کارچاق کن پرونده ارثیه میلیاردی گرگان

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از شناسایی و دستگیری کارچاق کن پرونده ارثیه میلیاردی گرگان خبر داد.

حیدر آسیابی صبح امروز شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات سلسله دستگیری کارچاق کن‌ها در استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: در این راستا یک نفر کارچاق کن دیگر که مدعی شده بود به دلیل آشنایی با یکی از قضات و اعمال نفوذ می‌تواند پرونده ارثیه ده‌ها میلیاردی را به نفع یکی از طرفین اعمال تغییر دهد، دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این فرد برای انجام این کار درخواست دریافت ۶ میلیارد ریال کرده بود، ادامه داد: مدعی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی در ادامه تلاش‌های حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان برای مبارزه با فساد شناسایی و دستگیر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه با رصد اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان این کارچاق کن هنگام دریافت پیش پرداخت، دستگیر و روانه زندان شده است، خاطرنشان کرد: تحقیق و بررسی‌های کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان نشان می‌دهد، این کارچاق کن با هیچ یک از قضات دادگستری استان، ارتباط ندارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا در برخورد با متخلفان با هیچ احدی مماشات نکرده و نخواهد کرد، افزود: سال ۱۴۰۱ با تلاش‌ها و رصدهای مستمر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ۸۱ کارچاق کن، کارشناس و وکیل متخلف و باند شاهدان دروغین، شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان ضمن هشدار به کلیه هموطنان و هم استانی‌ها در خصوص روند رسیدگی به پرونده‌ها توضیح داد: به افرادی که مدعی حل مشکل آنان از راه‌های غیرقانونی و در ازای دریافت پول و یا سایر موارد در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه هستند، به هیچ عنوان اعتماد نکنند.

وی با تأکید بر اینکه شماره تلفن ۱۵۸۰ آماده رسیدگی به شکایت، انتقاد، پیشنهاد و تخلف‌های احتمالی که در دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه مشاهده می‌شود، است، تصریح کرد: دستگاه قضا در برخورد با هرگونه فساد، توجه به جناح‌ها، طیف‌ها و اینکه متهم با چه جایگاهی است هیچ اهمیتی نداده و با قدرت و اقتدار در مسیر برخورد با فساد حرکت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha