• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402050703904
  • خبرنگار : 71661

رسانه آمریکایی: اوکراین پیروز جنگ با روسیه نمی‌شود

رسانه آمریکایی: اوکراین پیروز جنگ با روسیه نمی‌شود

تلاش اوکراین برای پس‌گرفتن مناطقی که روسیه تصرف کرده، شاید بتواند به ضد حمله آرام کی‌یف سرعت ببخشد، اما کارشناسان بر این باورند که این به پیروزی در جنگ منجر نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری «یو.اس.ای.تودی»، مقامات غربی گفته‌اند که افزایش قدرت آتش و تعداد سربازان اوکراینی در منطقه زاپوریژیا در حال انجام است و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هم در روز پنجشنبه اذعان داشت که درگیری‌ها تشدید شده است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اخیراً گفت که جنگ به بن‌بست نرسیده و اوکراین در حال پیشروی است.

با این‌ وجود، بسیاری از کارشناسان باور دارند که پیروزی اوکراین سناریوی محتملی نیست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا اقدام قبلی در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد.

استیون مایرز، کهنه‌سرباز نیروی هوایی آمریکا که در کمیته رایزنی وزارت خارجه این کشور هم حضور داشته، گفت که یکی از روایت‌های غرب این است که پوتین قصد داشت اوکراین را تصرف کند و اگر با مانعی مواجه نشد، سراغ کشورهای دیگر در غرب اوکراین برود؛ حال‌آنکه تاکتیک‌های نظامی ارتش روسیه در این جنگ هیچ نشانی از «کشورگشایی» ندارند. او گفت که تنها هدف روسیه این بوده اوکراین را از ناتو دور نگه دارد و در آینده هم همین هدف را خواهد داشت.

اوکراین که از مدت‌ها پیش در فکر عضویت در ناتو بود، با حمله روسیه و الحاق بخش‌هایی از جنوب و شرق این کشور به خاک خود، در سپتامبر ۲۰۲۲ به‌صورت رسمی درخواست عضویت در این اتحاد نظامی را مطرح کرد. روسیه اما می‌گوید صلح زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد.

اوکراین دلیل درخواست عضویت خود را حمله روسیه می‌داند؛ حال‌آنکه زمزمه‌های عضویت اوکراین در ناتو بود که در ابتدای امر موجب حمله روسیه به این کشور شد.

مایرز گفت: این جنگ را دو طرف پیش از شروع باخته بودند. حال به بن‌بست خواهند خورد و فکر می‌کنم این همان چیزی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از ابتدا می‌خواست. آمریکا، ناتو و اوکراین آن‌قدر انتظارات را بالا برده‌اند که نمی‌توانند به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.

شان مک‌فیت، استاد دانشگاه سیراکیوس آمریکا هم با بیان اینکه زلنسکی در گوشه رینگ گیر کرده، گفت: او نمی‌تواند پیروز شود، اما هزینه شکست هم گزاف است. او یک سال تمام از ناتو خواستار سلاح‌های پیشرفته شد و وعده داد که در ضدحمله خود در فصل بهار، روسیه را عقب می‌راند. اما این ضدحمله توفیق چندانی نداشته است.

او ادامه داد: اینکه به اوکراین سلاح بدهیم و بگویم برنده شو، مصداق بارز جنون راهبردی است. این میدان نبرد هیچ برنده‌ای ندارد، چرا که دیگر پیروز هیچ جنگی در میدان نبرد تعیین نمی‌شود. ۵۰ سال است که آمریکا در نبردها پیروز و در جنگ‌ها بازنده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۷ ۱۳:۲۲

رسانه ها در همه جا دنیا دورغ پراکن هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۷ ۲۰:۵۴

انشالله به یاری پرودگار روسیه شکست میخوره انشالله

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۶:۳۲

هرگزبادعای ترامپ پیمان شکن نجس رذل قاتل امریکایی باران نمیبارد،،،الان که روسیه با ۸۳قدرت جهانی تنهایی وباتحریم جنگیدوخاک خودش که هدف اصلیش بودمناطق روستبارهارابه روسبه مجددا الحاق کرددونتسک لوهانسک خرسون دومباس شرق اکراین کریمه ووواینهاخاک لا ینفک روسیه میباشدورفراندوم هم برگزارشدمگربحرین بارفرارندم از ایران جداکردیداگربه ایران مجددا ضمیمه کردیدانگاه کریمه ووو هم میتوانیدضمیمه کنید.تمام شد.زیادی پرروشوندکی یف رابه تلی از خاک مبدل میکند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۷ ۲۲:۴۴

از اولشم مشخص بود که اکراین حریف روسیه نیست چرا اونو درگیر جنگ کردی ملتشو آواره وطن کردید فقط خواستید اسلحه بفروشید

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۰۱:۱۵

اوکراین بالاخره به دست روسیه فتح خواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۰۵:۱۰

رسانه های آمریکایی چشم بسته غیب گفتند!!! هر آدم سالم و عاقل و بالغی می‌دونه که روسیه کوتاه بیا نیست. البته غربیها و زلنسکی نه عاقل و نه بالغ و نه سالم نیستند. جو خواب آلود هم که بیشتر از فضایی‌ها دستور میگیره.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۰۸:۵۸

صبح بخیر طفلک همان اول من به او گفتم بچه جان برو دنبال تیله بازیت بچه بازیگوشی بود حرف بزرگترها را گوش نداد آخر آمریکاییها گوش را عین ناظم مدرسه که گوش بچه های بازیگوش را می پیچاندن پیچند هر چند که از آمریکاییها کاری جز از این بر نمی آید صدام حسین که از او گنده تر بود را وقتی بعد از هشت سال جنگ با ایران تاریخ مصرف او تمام شد او را با اردنگی به زباله دانی تاریخ انداختن یک چنین سرنوشتی را هم برای او رقم خواهند. زد

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۰:۲۳

اکراین فقط خودش را ازبین مبرد به نفع امریکا یک روزمیبیند ارتشی ازاکراین باقی نماند امریکا جانشین اکراین میشود پوتین هم عقب رفتنی نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۱:۳۸

درود خدا بر روسیه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۲:۱۸

زلنسکی احمق نادان هرکه گول امریکای خون ریز جنگ طلب رو خورد کار امریکا قتل وجنایت وخونریزی هست بادول غربی فاشیست اروپایی سرخ پوستان وسیاه پوستان شرق آسیا جنگ ویتنام بمب باران یوگسلاوی ولائوس کامبوج لیبی یمن سوریه ووووواینقدر جنایات امریکا زیاده که در هزاران جلد کتاب نمی گنجه سخن کوتاه کنیم وامریکای اهریمن رو لعنت

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۲:۴۵

سلام جان کری نشسته آمریکا از صد حمله اکراین صحبت میکنم زنسکی و آمریکا باعث کشتار هزار جوان اکراینی و خراب شدن کشور هستن بنده سه سال اکراین بودم مردم خوب و کشور خوب چرا زنسکی هشت سال قبل دو استان روس تبار را می‌زد و کشور را با جنگ نابود کرد چون اکراینی نیست دلش نسوخته بهتره جنگ را تمام و گوش به بایدن ندهد بایدن خصومت با روسیه دارد آمریکا جنگ طلب برای منافع خودش است بهتره مداکره و صلح تا خسارات بیشتر نشود و برشور های دیگر کشیده نشود صلح و نمی‌تواند در مقابل روس ها بجنگند بهتره مداکره کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۶:۳۷

روسهاخداییش خیلی ترحم میکننداگرامریکاجای روسیه بود صدبار کی یف رابمباران اتمی ومیکروبی میکرداکراینیهابایدپوتین رابپر ستنداگرشعوروفهم داشته باسندکه تاامروزبه انهارحم کرده وبمباران اتمی ،میکروبی ووونکرده است درودبرپوتین مرگ بردشمنان پوتین باشرف باعیرت یاورمظلومان جهان "روسبه خاک خودش راپس گر فته ،،، تاامروز اینهارابارفراندوم پس گرفته ،تمام،،

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۵:۵۳

آینده بشریت متعلق به شرق است