• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402051609410
  • خبرنگار : 50184

مدیر حج و زیارت کرمانشاه:

آغاز سفرهای اربعین از ۲۷ مرداد/ زائرین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

آغاز سفرهای اربعین از ۲۷ مرداد/ زائرین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

ایسنا/کرمانشاه مدیر حج  و زیارت استان کرمانشاه از آغاز سفرهای اربعین امسال از ۲۷ مرداد خبر داد و از زائرین خواست حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

سعید کریمی خو در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ثبت نام متقاضیان سفر اربعین حسینی از طریق سامانه سماح، اظهارکرد: ثبت نام برای اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین از طریق سامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir از سوم مرداد آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ارائه خدمات به زوار اربعین هم از ۲۷ مرداد آغاز می شود و تا ۲۰ شهریور ادامه پیدا می کند.

مدیر حج و زیارت با بیان اینکه زائرین برای سفر اربعین حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند، گفت: در این سامانه اطلاعاتی همچون مرز خروجی، تاریخ خروج از مرز، مرز برگشت و تاریخ ورود به کشور ثبت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین امسال برای هر مرز در هر روز یک ظرفیت معین برای تردد زوار در نظر گرفته شده و درصورتی که زائری در سامانه سماح ثبت نام نکرده باشد و به یکی از مرزها مراجعه کند، اگر ظرفیت تردد از آن مرز تکمیل شده باشد، باید روزی دیگر یا مرزی دیگر را برای سفر انتخاب کند.

کریمی اظهار کرد: برای کسانی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند، دریافت برخی خدمات مانند دریافت ارز، رزرو بلیط هواپیما و اتوبوس، بیمه، اطلاع از اشیاء و افراد مفقود شده، گذرنامه زیارتی و ... وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه زائرین می توانند شخصا در سامانه سماح ثبت‌نام کرده  و یا به ۲۱ دفتر زیارتی استان مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: زائرانی که قصد انجام سفر گروهی دارند، می توانند در سامانه سماح به صورت گروهی ثبت‌نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه زائران باید برگه ثبت نام در سامانه سماح را حتما به همراه خود داشته باشند، افزود: به زائران توصیه می شود سفر اربعین خود را در بازه زمانی حدود یک هفته انجام داده و به کشور بازگردند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha