• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402051508557
  • خبرنگار : 50560

خدمت‌رسانی ۵۶ موکب قزوینی به زائران حسینی در ایام اربعین

خدمت‌رسانی ۵۶ موکب قزوینی به زائران حسینی در ایام اربعین

ایسنا/قزوین دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: ۵۶ موکب از استان قزوین در ایام اربعین در خدمت زائران هستند که ۲ مورد از آن‌ها در داخل کشور در شهرهای آب گرم و آوج و ۵۴ موکب در کشور عراق و در شهرهای نجف، کربلا، مسیب و طریق مستقر هستند.

محمد خورشیدی شنبه شب ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اربعین استان قزوین از ۳ سال گذشته فعالیت خود را با ۱۶ کمیته آغاز کرده است و فعالیت آن در ساماندهی زائران اربعین شروع شده است. 

وی با بیان اینکه مردمی‌سازی اربعین موضوع مهمی است که مورد اولویت این ستاد قرار دارد، افزود: ۵۶ موکب از استان قزوین در ایام اربعین در خدمت زائران  هستند که ۲ مورد از آن‌ها در داخل کشور در شهرهای آبگرم و آوج و ۵۴ موکب در کشور عراق و در شهرهای نجف،کربلا، مسیب و طریق مستقر شده‌اند.‌

معاون امور اجتماعی استانداری قزوین و دبیر ستاد اربعین استان قزوین، بیان کرد: قزوین معین استان ایلام برای حمل و نقل زائران در مرز مهران است و علاوه بر ناوگان در نظر گرفته شده از مناطق مختلف کشور، ۵۰ دستگاه اتوبوس از استان قزوین به این مهم اختصاص یافته است.

خورشیدی اظهار کرد: شهرداری قزوین پای کار است و تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس نیز در این ایام وظیفه جابه‌جایی زائران اربعین از قزوین به مرز مهران و بالعکس را دارند. 

وی با اشاره به امکان صدور گذرنامه زیارتی، تصریح کرد: زائران محترم می‌توانند علاوه بر گذرنامه عادی نسبت به تهیه گذرنامه ویژه اربعین که تا پایان ماه صفر اعتبار دارد، اقدام کنند. هزینه صدور گذرنامه زیارتی ۵۰ هزار تومان است و کسانی که در این سامانه ثبت‌نام کنند می‌توانند ۲۵۰ هزار دینار، ارز دولتی دریافت خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: افراد می‌توانند بدون مراجعه حضوری و از طریق برنامه «پلیس من» در فضای مجازی، نسبت به ثبت نام برای گذرنامه ویژه اربعین اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به قوانین کشور عراق کاپوتاژ در ماه صفر ممنوع است اما باتوجه به خدمات استان، افرادی که از طریق سامانه و فضای مجازی اقدام به اخذ گذرنامه زیارتی داشته باشند می‌توانند خودروی شخصی خود را تا مرز مهران بیاورند و به صورت رایگان از پارکینگ این مرز بهره‌مند شوند. 

خورشیدی در پایان گفت: سال گذشته بالغ بر ۵۲ هزار نفر قزوینی در «سامانه سماح» ثبت نام کردند و بر اساس گزارش‌های صورت گرفته بالغ بر ۷۰ هزار قزوینی از مرز ایران به کشور عراق سفر کردند و در حال حاضر ۶۶۵۸ قزوینی تاکنون برای سفر اربعین ثبت نام کردند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha