• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402051710696
  • خبرنگار : 50134

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبرداد

برگزاری سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی به میزبانی ارومیه

برگزاری سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی به میزبانی ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی به میزبانی ارومیه خبرداد.

حجت الاسلام شهریاری ۱۷ مردادماه در نشست خبری سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: در سومین دوره اجلاسیه وحدت اسلامی ۱۷۰۰ مهمان از کشورهای ایران، روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه حضور خواهند داشت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: اولویت اصلی دولت و وزارت امور خارجه ارتباط با کشورهای همسایه است و یکی از اهداف مجمع نیز پیگیری این اولویت است.

وی ادامه داد: همکاری کشورهای اسلامی برای دستیابی به اهداف مشترک از جمله ارزش های جهان اسلام است که در حال حاضر مورد هجمه دشمنان و غرب قرار گرفته و از موضوعات و اهداف اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی است.
 
وی با اشاره به اینکه در کشورمان قومیت ها و زبان های مختلف ، مذاهب و ادیان مختلف به صورت مسالمت آمیز طی قرن ها در کنار هم زندگی کرده اند، تصریح کرد: ایران در حال حاضر الگوی مناسب برای زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب در جهان است.

حجت الاسلام شهریاری خاطر نشان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که همه اقوام و ادیان مختلف در کنار هم زندگی می کنند و آذربایجان غربی این ویژگی مهم را به صورت استانی در خود جلوه داده و این مایه افتخار برای این استان با مرکزیت ارومیه است.

حجت الاسلام شهریاری خاطر نشان کرد: امروز حرکت قبیح قرآن سوزی را شاهد هستیم که گویای این است که ارزش هایی که در کشورهای غربی در حال توسعه است ارزش های لیبرال غیر اسلامی و اسلام ستیز است.

وی ادامه داد: مسلمانان در سراسر دنیا برادر هم هستند و صلح و دوستی بین تمام مسلمانان یکی از ارزش های مورد تاکید در قرآن کریم است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: دشمنان اسلام با راهکارها و برنامه های مدون در تلاش برای تفرقه افکنی در کشورهای مختلف اسلامی است و این برنامه ها را به شکل ترور، ایجاد جنگ داخلی، توهین به مقدسات و قرآن سوزی اجرا می کند.

حجت الاسلام شهریاری افزود: ملت ایران تاکنون با هوشمندی و هوشیاری تمامی نقشه های تفرقه انگیز دشمن را خنثی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha