• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402052918137
  • خبرنگار : 71402

پولیتیکو: آمریکایی‌ها معترفند که فرصت صلح اوکراین را از دست دادند

پولیتیکو: آمریکایی‌ها معترفند که فرصت صلح اوکراین را از دست دادند
مارک میلی

مقامات آمریکایی به پولیتیکو گفته‌اند، ممکن است که فرصتی را برای دنبال کردن مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین از دست داده باشند. به گفته آنها، وقتی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سال گذشته برآورد تلخی از شانس پیروزی کی‌یف ارائه کرد، منظوری داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، با گذشت بیش از دو ماه از حمله متقابل اوکراین علیه نیروهای روسیه، کی‌یف صرفا توانسته تعداد انگشت شماری از دهکده‌ها و روستاهای منطقه زاپوریژیا را تصرف کند و طبق آخرین آمار وزارت دفاع روسیه، حداقل ۴۳۰۰۰ سرباز و نزدیک به ۵۰۰۰ قطعه تجهیزات را در این فرآیند از دست داده است.

گرچه دولت اوکراین همچنان اصرار دارد که می‌تواند تمام اراضی مورد ادعای خود را با زور پس بگیرد، اما واشنگتن به طور فزاینده‌ای مطمئن نیست.

یک مقام آمریکایی روز جمعه به نشریه پولیتیکو گفت: «ممکن است قبلا فرصتی را برای تاکید به مذاکرات صلح از دست داده باشیم.»

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ماه نوامبر در سخنرانی خود در نیویورک گفت که پیروزی نظامی احتمالا برای اوکراین دست نیافتنی خواهد بود و کی‌یف می‌تواند از توقف جنگ در زمستان برای ورود به مذاکرات با مسکو و جلوگیری از ضرر بیشتر استفاده کند.

طبق گزارش‌ها، اظهارات او خشم کی‌یف را برانگیخت و باعث وحشت در کاخ سفید شد و کاخ سفید با عجله به رهبری اوکراین اطمینان داد که به حمایت از اهداف حداکثری ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از جمله بازپس‌گیری کریمه که در سال ۲۰۱۴ به پیوستن مجدد به فدراسیون روسیه رای داد، ادامه خواهد داد.

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که واشنگتن حداقل از سال گذشته بر سر ایده مذاکرات صلح اختلاف‌نظر دارد، به طوری که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، آغاز مذاکرات را برخلاف میل برخی از اعضای ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور، به شدت رد کرده‌اند. این انشعاب در حالی ادامه یافت که اوکراین برای ضد حمله خود آماده می‌شد و گزارش‌ها حاکی از آن بود که علی‌رغم خوش‌بینی بایدن و بلینکن، پنتاگون می‌دانست که کی‌یف برای این عملیات آماده نیست و سیا انتظار داشت که این عملیات با شکست تمام شود.

یک مقام ناشناس دیگر به پولیتیکو گفت که اکنون بدبینی در کاخ سفید در حال گسترش است. او گفت که دولت بایدن به طور جدی از خود می‌پرسد: اگر اذعان کنیم که این کار را برای همیشه انجام نمی‌دهیم، پس قرار است چه کاری انجام دهیم؟

ژنرال میلی راه‌حل دیپلماتیک برای جنگ اوکراین را پیشنهاد داده است. او به تازگی به نشریه واشنگتن پست گف: اگر موضع نهایی این باشد که "اوکراین یک کشور آزاد، دارای حاکمیت و مستقل با قلمروی دست نخورده باشد"، این زمان طولانی و خیلی طولانی طول می‌کشد، اما شما همچنین می‌توانید به آن اهداف، شاید و احتمالا، از طریق نوعی دیپلماتیک دست پیدا کنید.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که هرگونه مذاکره‌ای «نه با زلنسکی که دست نشانده‌ای در دست غرب است، بلکه مستقیماً با اربابانش انجام خواهد شد.» کرملین همچنین معتقد است که هرگونه توافق صلح بالقوه باید «واقعیت سرزمینی جدید» را به رسمیت بشناسد؛ اینکه مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا «به اوکراین پس داده نمی‌شوند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۹ ۱۳:۱۴

تکرار شکست مفتضحانۀ فرارشبانه از افغانستان بعد از20سال جنگ،کشتار و اشغالگری توسط ناتو+آمریکا این بار می رود که تاریخ درس عبرتش را در اکراین تکرار کند یک ویتنام دیگر برای آمریکا و....و....نمونه های این نوع شکست آمریکا در تاریخ بسیار است............