• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402052918144
  • خبرنگار : 50161

جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان تاکید کرد

لزوم ثبت‌نام زوار اربعین حسینی در سامانه سماح

لزوم ثبت‌نام زوار اربعین حسینی در سامانه سماح

ایسنا/زنجان جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان گفت: شهروندان زنجانی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند، اطلاعات خود را در سامانه سماح (samah.haj.ir) ثبت کنند تا علاوه بر درج آمار ورود و خروج، از مزایای بیمه نیز بهره‌مند شوند.

ابوالفضل رفیعی شامگاه روز گذشته (۲۸ مردادماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان روز ۲۷ مرداد، نزدیک به ۱۶۴۰۰ هزار نفر از استان زنجان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: از این تعداد نزدیک به ۱۳۶۰۰ نفر برای بهره‌مندی از مزایای بیمه در سفر، اقدام به دریافت بیمه سفر کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه پیرو ابلاغ‌ ستاد مرکزی اربعین کشور، امسال ‌زنجان به عنوان‌ استان معین مرز تمرچین واقع در ‌آذربایجان غربی تعیین شده است، گفت: طی بازدیدی که اعضای ستاد اربعین استان از مرز تمرچین داشته‌اند، این مرز به طور کامل آمادگی لازم برای تردد زائران اربعین را دارد.

رفیعی با بیان اینکه تردد زوار اربعین از مرز تمرچین ۲۴ ساعته اعلام شده است، یادآور شد: تدابیر حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی و تسهیل خدمات‌رسانی شایسته در حوزه‌های اسکان، تغذیه، بهداشت و درمانی، حمل و نقل و حضور فعال موکب‌های مردمی در مرز تمرچین اندیشیده شده است.

وی افزود: برای کسانی که قصد استفاده از حمل‌ونقل عمومی را دارند، روزانه ۴۵ دستگاه اتوبوس جهت جابه‌جایی زائران اربعین به مرزهای عراق در نظر گرفته شده است تا زائران امسال برای بازگشت مشکلی نداشته باشند.

رفیعی یادآور شد: بیش از ۳۰ موکب از استان زنجان در حد فاصل شهر زنجان تا کربلای معلی و سامرا مستقر شده‌اند که از این تعداد ۲۴ موکب در کشور عراق و مابقی در طول مسیر شهرهای استان‌ها تا پایانه‌های مرزی مستقرند و تا چند روز پس از اربعین به زائران حسینی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان گفت: علاوه بر صدور گذرنامه ویژه اربعین، زائرانی که اعتبار گذرنامه‌های عادی آنها منقضی شده نیز توسط پلیس گذرنامه می‌توانند برچسب تمدید دریافت کنند؛ ضمن اینکه گذرنامه آنها فقط برای اربعین امسال معتبر است.

این مسئول افزود: برای دریافت گذرنامه نیازی به حضور فیزیکی نیست و اشخاص می‌توانند از طریق سایت پلیس من و یا با نصب اپلیکیشن همین سایت بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام به پیگیری و دریافت گذرنامه خود کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: از امروز تحویل ارز اربعین به مقدار ۲۰۰ هزار دینار عراق در بانک‌های عامل، (ملی، سپه، صادرات، تجارت، پست بانک) آغاز شده که مشروط به ثبت‌نام زوار در سامانه سماح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha