• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402053120142
  • خبرنگار : 50124

بیش از ۱۳ هزار نفر از چهارمحال‌وبختیاری در سامانه «سماح» ثبت‌نام کردند

بیش از ۱۳ هزار نفر از چهارمحال‌وبختیاری در سامانه «سماح» ثبت‌نام کردند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه تا امروز ۱۳ هزار و ۱۲۳ نفر از استان در سامانه «سماح» جهت اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی ثبت‌نام داشته‌اند و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد، گفت: از این تعداد، ۱۰ هزار و ۴۹۵ نفر توانسته‌اند ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

سعید محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تا امروز ۱۳ هزار و ۱۲۳ نفر از چهارمحال و بختیاری در سامانه «سماح» جهت اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی ثبت‌نام داشته‌اند و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۰ هزار و ۴۹۵ نفر توانسته‌اند ثبت‌نام خود را قطعی کنند که این افراد طی امروز و روزهای آینده به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه موکب‌داران نیز به تدریج به سمت مرزها و کشور عراق اعزام می‌شوند تا موکب‌های خود را در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی مستقر کنند، ادامه داد: از متقاضیانی که قصد تشرف در روزهای آینده را دارند خواسته شده طی امروز حتی‌الامکان به سامانه سماح مراجعه نکنند تا از بار ترافیکی سامانه کاسته شود و کمتر دچار قطعی شود.

محمدی تصریح کرد: خوشبختانه مشکل قطعی سامانه سماح در روزهای گذشته به تدریج رفع شده و این سامانه در دسترس زائران است و مشکلات احتمالی نیز تا پایان امروز مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه در سفر اربعین امسال با سه مبلغ پیش‌بینی شده و ارائه می‌شود، اضافه کرد: این بیمه‌ها با سطح خدمات مختلف با قیمت‌های ۳۵ هزار، ۴۵ هزار و ۵۵ هزار تومان در اختیار متقاضیان سفر اربعین قرار می‌گیرد. تأکید می‌شود که گذرنامه زائران حتماً ممهور به مهر بیمه باشد تا مشمول پوشش خدمات بیمه باشند.

محمدی تأکید کرد: پیش‌بینی پارکینگ برای متقاضیان سفر اربعین حسینی انجام شده است که ۸۰ درصد فضای پارکینگ‌ها در مرز ایران و عراق از طریق سامانه سماح رزرو می‌شود و ۲۰ درصد فضا نیز به مراجعه‌کنندگان حضوری اختصاص یافته است.

مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با توصیه به متقاضیان سفر اربعین در خصوص ثبت‌نام به صورت گروهی و مسجدمحور، توضیح داد: حرکت گروهی زائران بر سلامت جسم و روان تأثیر بهتری دارد و سفر ایمن‌تر و آسوده‌تری را برای زوار حسینی رقم می‌زند و افراد گروه می‌توانند از تجربیات یکدیگر برای فایق آمدن بر مشکلات احتمالی در طول سفر استفاده کنند.

 محمدی با تصریح اینکه امسال نیز همچون سال گذشته زائران اربعین چهارمحال و بختیاری از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند، گفت: همچنین از افرادی که دچار بیماری‌های خاص یا صعب‌العلاج، دیابت، فشار خون بالا و ... هستند تقاضا می‌شود حتی‌الامکان این سفر را مشرف نشوند تا با توجه به گرمای هوا به ویژه در عراق مشکلی برای آنان ایجاد نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha