• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402060401991
  • خبرنگار : 71592

پس از اظهارات نژادپرستانه

مقامات صهیونیست: رفتارهای بن گویر بچگانه است/ نتانیاهو از وزیر تندرو دفاع کرد

مقامات صهیونیست: رفتارهای بن گویر بچگانه است/ نتانیاهو از وزیر تندرو دفاع کرد

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از اظهارات وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره آزادی تردد فلسطینی‌ها در کرانه باختری انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری المیادین، این مسؤولان گفتند، رفتارهای ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بچگانه است و این برای رژیم گران تمام می‌شود.

آنها گفتند، بن گویر کاری را انجام داد که جنبش بایکوت سال‌ها نتوانست آن را انجام دهد. نمی‌توان او را کنترل کرد. او مثل یک کودک دیوانه‌ای رفتار می‌کند که به او اسباب بازی داده شده تا با آن بازی کند؛ اما مشکل اینجاست که این اسباب بازی، رژیم صهیونیستی است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که بن گویر در مصاحبه با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد، در تردد در کرانه باختری یهودیان بر فلسطینی‌های ساکن این منطقه برتری دارند.

وی گفت: حق من و همسرم و فرزندانم در تردد در کرانه باختری مهمتر از حق تردد عرب‌هاست. حق زندگی من بر حق آنها مقدم است. این واقعیت است.

این اظهارات بن گویر در رسانه‌های آمریکا جنجال ایجاد کرد و مقامات ارشد این کشور دچار شوک شده و این اظهارات را محکوم کردند.

این اظهارات بن گویر تصور در دولت آمریکا و کنگره این کشور را بیش از پیش در این جهت تثبیت کرد که اعضای کابینه رژیم صهیونیستی تندرو بوده و سیاست‌های آپارتایدی دارند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اظهارات نژادپرستانه بن گویر را محکوم کرد.

بن گویر به این انتقادات پاسخ داد و اعلام کرد، از این سخنانش برنمی‌گردد و باز هم آنها را خواهد گفت.

وی سیاستمداران رژیم صهیونیستی که از او انتقاد کردند را افراد بیهوده‌ای توصیف کرد که به آمریکا و اروپا می‌دوند و خطاب به آنها گفت: شرم بر شما، شما هستید که ملت یهود را اذیت می‌کنید. آنچه را گفتم تکرار خواهم کرد.

بن گویر با ادعای ممانعت از عملیات مسلحانه علیه شهرک نشینان صهیونیستی، خواهان اعمال محدودیت بر تردد فلسطینی‌ها در کرانه باختری شد.

در همین راستا، اتحادیه اروپا به شدت این اظهارات بن گویر را درباره آزادی تردد فلسطینی‌ها در کرانه باختری محکوم کرد.

دفتر این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرک سازی‌ها براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند. اتحادیه اروپا با سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی و اقدامات مرتبط با آن از جمله اعمال محدودیت بر تردد مخالف است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد که روابط بین این اتحادیه و رژیم صهیونیستی باید متکی به احترام به حقوق بشر و اصول دموکراسی باشد و همه انسان‌ها باید برابر باشند و به شیوه‌ای برابر با آن‌ها تعامل شود.

این اتحادیه همچنین تاکید کرد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری غیرقانونی بوده و مانعی بر سر راه صلح و تهدیدی برای راه حل دو کشور هستند.

اتحادیه اروپا تاکید کرد که فلسطینیان باید در کرانه باختری آزادانه تردد داشته باشند و بتوانند ساخت و ساز کرده و شاهد توسعه و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی باشند.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این رژیم را وارد آشوبی خواهد کرد که بن گویر آن را ایجاد کرده است.

سیاستمداران و کمیسرهای سابق پلیس رژیم صهیونیستی بارها از نتانیاهو خواسته‌اند بن گویر را به خاطر سیاست‌های آپارتایدی که ممکن است به وقوع انتفاضه سوم منجر شود، عزل کند.

اما نتانیاهو پس از این اظهارات بن گویر، با صدور بیانیه‌ای تلاش کرد آنها را توجیه کند.

دفتر نتانیاهو در یک بیانیه کوتاهی به زبان انگلیسی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی آزادی کامل تردد صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها را در کرانه باختری تضمین می‌کند.

نتانیاهو در ادامه این بیانیه مدعی شده، برخی از فلسطینی‌ها از آزادی تردد برای قتل زنان و کودکان و خانواده‌های صهیونیستی سوء استفاده می‌کنند.

وی اظهارات بن گویر را نه تنها محکوم نکرد، بلکه گفت، منظور بن گویر این است که حق حیات بر حق تردد مقدم است و برای ممانعت از این قتل‌های هولناک، نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در این مناطق اعمال می‌کنند.

دفتر نتانیاهو بدون اشاره به تجاوزات نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها اعلام کرد، ۳۴ صهیونیست در سال ۲۰۲۳ به دست فلسطینی‌ها کشته شده‌اند و تعداد زیادی از آنها در مسیر منزل خود کشته شده‌اند.

همچنین دو جنبش فتح و حماس اظهارات مذکور بن گویر را نژادپرستانه خواندند.

منذر الحایک، سخنگوی فتح در نوار غزه گفت، اظهارات نژادپرستانه بن گویر درباره اعمال محدودیت بر شهروندان فلسطینی در سرزمین خودشان بار دیگر تایید این ادعاست که رژیم اشغالگر سیاست آپارتاید و تبعیض نژادی را در پیش گرفته است؛ اما ملت فلسطین به مقاومت و مبارزه تا زمان نابودی اشغالگر ادامه می‌دهند.

وی از جامعه جهانی و دیوان کیفری بین‌المللی خواست، جنایتکاران را که هر روز بر ارتکاب جرائم و قتل فلسطینی‌های بی‌دفاع تشویق می‌کنند، محاکمه کند.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اظهارات بن گویر به دیگر اظهارات نژادپرستانه کابینه فاشیستی رژیم صهیونیستی اضافه می‌شود. این اظهارات ادامه سیاست پاکسازی نژادی است که از سال ۱۹۴۸ توسط گروهک‌های صهیونیستی و شهرک نشینان تحت حمایت رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام می‌شود؛ اما ملت فلسطین در سرزمین خود می‌مانند و تلاش‌های اشغالگر برای بیرون راندن این ملت ثمر نخواهد داد و ملت فلسطین به شهرک نشینان صهیونیستی هرگز اجازه نخواهند داد که پروژه‌های خود را اجرایی کنند.

این جنبش از جامعه جهانی خواست رهبران اشغالگر را به خاطر مواضع نژادپرستانه و سیاست پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین مجازات کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha